Mille-77 Skrevet 19. mai 2006 #1 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg bor nærmere Vestfold, men hørt så mye positivt om Telemark. Hørt at legen automatisk søker til det sykehuset som er nærmest, på 1. kontroll ( med mindre man ber om noe annet da). Noen som vet noe for/imot noen av de to? Hehe, litt vel tidlig å snakke om, ikke ferdig med 1. tri enda men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 19. mai 2006 #2 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg bor jo i Telemark, så jeg kom automatisk til Sykehuset Telemark. Men en jeg kjenner, som bor i Sandefjord, fikk beskjed om at hun måtte søke på eget skjema, hvis hun ville ha et annet sykehuset enn den i vestfold. Jeg tror man sender søknaden i slutten av andre el. ev. i begynnelse av tredje trimesteret. Det blir jo på samme måte som å søke seg til et hvilket som helst sykehus, i forbindelse med hvilket som helst sykedom. Det er fri sykehus valg. Det er kjempefint i Skien. Det er helt grei størrelse på rommene, med max 2 i hvert rom med tilhørende dusj/wc. Stor daglig stue, med tilhørende Kafeterie med en som serverer til måltider......... Det er i utgangspunktet lagt opp til at man har barna hos seg. Bli vant til det fra første stund. Men trenger man avlastning så passer jo de på. Vet ikke hvordan det er i Vestfold, men Veldig bra i Telemark. Dere kunne jo ringe for å høre om dere kan komme til en omvisninger litt senere. når det blir aktuelt å søke. Kanskje litt tidlig for det nå. Jeg selv har termin 5.januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har født to ganger på telemark. Og det er virkelig til å anbefale!!! Jeg gleder med allerede til barseltiden jeg, om jeg virkelg er gravid nå. Det er turolig koselig der! Og begge gangene så har jeg mått legge ungen inn til pleierene pga at jeg var så sliten. Gikk kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 19. mai 2006 Så godt at dere er fornøyde, en hører jo stadig om dårlige jordmødre/fødselsopplevelser. Tror jeg skal melde meg på omvisning begge steder jeg, hehe, når den tid kommer, er bare 9+6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #5 Del Skrevet 19. mai 2006 jeg fødte på tbg, og det var helt greit. men... det er vanlig med flere på rommet. vet ikke hvordan det er blitt nå, etter at de bygde ut, men har hørt det er bra.. skal føde der denne gangen også. lykke til!! klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nnemor Skrevet 20. mai 2006 #6 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg fikk første mann på Telemark for ca 7 år siden. Var ikke fornøyd med ammeveil, det var høysesong riktignok, men ble overlatt til oss selv. Ringte, og spurte og grov, gråt osv. Men hjelpen var like dårlig. Fikk lillegull for 13 mnd i Tønsberg, keisersnitt, men kan ikke få fullrost personale på barsel. En herlig gjeng med damer. Jeg hadde to mannsrom pga ks. Nå er det jo bygd om i Tønsberg, med flere familierom og tomannsrom. Skal ha nr tre nå i desember, og gleder meg masse til barsel tiden igjen. Er ikke i tvil hvor jeg vil føde. TØNSBERG. Forøvrig så er de vi som søker fødeplass, dette skal sendes i slutten av 2.trim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vifikkiaugust Skrevet 20. mai 2006 #7 Del Skrevet 20. mai 2006 Tbg har jo slite litt med dårlig rykte. Har snakka litt med legen min om det, og hun sa at etter sykehuset i Skien kom ble det mye bedre i Tbg også. Det hjelper med litt konkurranse! Jeg kommer til å velge Tbg da jeg har flere kjente den veien og da er det lettere for de å komme på besøk. De sier jo også at det skal ha blitt veldig fint etter at de fikk ny fødeavdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå