Gå til innhold

ubehagelig hos jordmor..

Anbefalte innlegg

Hadde gledet meg til i dag, skulle til jordmora for andre gang. Sist gang grua jeg meg skikkelig, pga min situasjon som ikke er noen solskinns-historie akkurat. Har slitt en del med psykiske etterdønninger etter en voldtekt for 5 år siden, men endelig tatt steget ut og bedt om hjelp, og får det. Var hos jordmor i slutten av april og allerede da var ting på bedringens vei for min del. Men jeg valgte å fortelle om dette, selv om det var utrolig ekkelt.

I dag satt jeg der da, hadde akkurat veid meg og var litt "gla" for at jeg ik hadde gått opp for mye:P Så begynte jordmora umiddelbart å småprate m seg selv om hun skulle skrive rødt eller grønt på helsekortet mitt. Jeg skjønte ik mye men ville ikke virke dum å spørre, men da hun skrev rødt klarte jeg ikke å la være; og spurte. Da kom hun med at siden jeg hadde alvorlige psykiske problemer trengte jeg ekstra oppfølging under fødselen. Jeg ble sjokkert. Hun kunne da virkelig ha snakka og diskutert det med meg litt, og forklart hva hun mente... ble lei meg. akkurat som å få et stempel i panna..

Måtte bare få det ut.. jeg som akkurat har begynt å føle at ting går lettere nå og alt. Kjenner det stikker no sinnsykt...

Velger å være anonym i dette innlegget...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5084845-ubehagelig-hos-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart...skulle tro hun tok det opp med deg først.

Tror vel ikke hun mente det som å stemple deg, men for å sørge for at du fikk hjelp dersom det skulle bli behov. Bedre å ha tilgang dersom behovet skulle oppstå.

Men det var vel kanskje fremgangsmåten hennes og ikke det faktum at hun satte rødt som var leit? Full forståelse for det. Nevnte du dette for henne? Det synes jeg isåfall at du skal. Fortell henne hvordan du føler det. Hun er der tross alt for å hjelpe deg, ikke motsatt!!

Leit at det skulle bli slik for deg, håper det ordner seg. Ta tak i det, i stedenfor å la det gnage.

Ja.. det var nok på måten det blr gjort på. Jeg trodde jo først at det hadde no m vekta å gjøre, for hun snakka mye om bmi osv rett før. Skal si det til henne neste gang. Eller kanksje ringe henne i morgen for å få det ut av verden kanskje...? Blir bare så sinnykt usikker liksom..

Men godt å få klage litt her inne:) takk for at du svarte forresten:)

Uff da...synes du skal ringe henne om du tror du orker. Har jobbet i helsevesenet som ufaglært selv, og har sett mye helsepersonale med frykt og forutinntatte holdninger når de hører ordet "psykisk". Har selv studert psykologi så jeg ser nok i langt større grad nyansene og det normale i dette. Husk at det hadde vært unormalt hvis du IKKE hadde fått en reaksjon psykisk, og at en slik reaksjon er veien til å få opplevelsen bearbeidet slik at den ikke skal kunne prege livet ditt i fremtiden. Synes du er sterk og modig som har tatt tak i det, lykke til videre :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...