Gå til innhold

Hjelp- kramper i legger og føtter

Anbefalte innlegg

De siste ukene har det tatt seg veldig opp med kramper i beina, ofte flere ganger i timen, også om natta- slik at jeg våkner av det og må opp og "hoppe". Forferdelig vondt til tider, og på det beste veldig ubehagelig. Noen som aner hva det kommer av, og hva som kan hjelpe? Vet at jeg er arvelig disponert fra både mors og farssiden for hovne bein og åreknuter og sånt- det har kankje en sammenheng med kramper under graviditet, ? Kan sånne symptomer antyde noen økt risiko for blodpropp i beina? Takknemlig for svar fra dere som er mer opplyste om sånt enn meg, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5084502-hjelp-kramper-i-legger-og-f%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv plaget med det denne gangen. Fryktelig ubehagelig og til tider veldig vondt.

Jeg nevnte det til legen sist og han kjente at leggene mine var veldig harde. Jeg fikk beskjed at min mann måtte massere fotsålene mine og prøve å strekke føttene bakover mot fronten av leggen. Det beste er å prøve å få strekket ut leggen og fotsålene.

Det har hjulpet litt men jeg har mye krampe enda.

Legen sa at hvis det ikke ble bedre skulle jeg få fysikalsk behandling.

Ligg med beina litt høyre enn resten av kroppen,

strekk tærne frem og tilbake.

Så tar du de i sirkelbevegelser, først til høyre så til venstre.

Gjør det hver kveld på sofaen eller i senga, det hjelper.

Vist du prøver å møte en krampe i steden for å stritte i mot, så slipper du å bli øm i leggen dagen etterpå ( dette har jeg IKKE prøvd( det skjønner dere sikkert.. he ), men har lest det i yoga boka.. )

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...