Susanne-75 3 gutter! Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Har ikke vært inne her så mye, da minstemann viser seg å være en ytterst aktiv kar. Men nå er jeg mye inne på bim, fikk oss en liten overaskelse og venter nummer 3 i november:-) Så syns jeg liksom ikke det er heeelt det samme der inne lenger, syns man ble "bedre" kjent før... Ble litt nysgjerrig på om der er her fortsatt damer, sikkert flere som har det for travelt til det... Men prøver likevel: Lille kattepus, Bro, Susan, Mor t Vannmann, serin@, wild cherry, benki...Nå er det sikkert noen jeg glemmer. Men er dere her hadde det vært artig å høre hvordan det går med dere og småtassene deres!!!! Masse klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Bro er på nybaktmamma under annet nick. De andre har jeg sett her, men husker jo ikke NÅR, da. Jada, jeg surrer litt, og er ikke her inne så mye som før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5084232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mai 2006 #3 Del Skrevet 19. mai 2006 neimen..der er jo du=) Lurte på hvor du var blitt av ja=) Jo,jeg er her enda=) Grattis med baby i magen da,du har det travelt hehe=) Går det bra med deg,husker deg godt fra bim,og litt her inne,men så ble det så stilt fra deg=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5093869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 19. mai 2006 Heei! Så artig at det er noen kjenninger her!!!! Ja travle dager er det - har en litt aktiv kar, men såå hærlig blid hele dagen - aldri noe sutring. Akkurat nå er han syk (feber, snørrete,magetrøbbel), likevel blid som ei sol! Ellers er alt bra, var litt sjokk å bli gravid igjen så fort, men nå syns jeg det er kjempestas!! Samboeren min syns det var supert fra starten av, men det er jo ikke han som skal gå gravid da:-) Har heldigvis mindre komplikasjoner, så langt. Var plaget med uvi sist, og var veldig engstelig. Hvordan går det med ditt sjarmtroll? Et år og på toppen av verden? Begynt å gå? Linus gikk når han var 10 mnd, han hadde det så travelt hele veien, håper nestemann har bedre tid!! Men vi får jo fordelene av det nå når det kommer en til, at han er så selvstendig mener jeg.. Har også en gutt på 7 1/2, så det blir litt spennende om vi blir en skikkelig guttefamilie, eller om det kommer ei lita jente...Begge deler er like velkomment!! Litt tryggere med gutt kanskje, vet hva det dreier seg om, liksom... Håper du vil skrive noen ord om hvordan det går med deg? Klem så lenge!! OG til fjummsi: Syns jeg drar kjennsel på ditt nick også jeg! Når fikk du da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5095484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mai 2006 #5 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei=) Joda,her går det bare bra=) Lillegutt begynte å gå da han var 10,5mnd (9mnd og 1 uke korigert) så er vel litt tidlig ute=) Ja,han er på toppen av verden,og alt annet som går ann å klatre opp på,hihi:) Så bra at du ikke er like plaget denne gangen,mener å huske at vi hadde/har hatt stortsett samme problemene i svangerskapet... Kan tenke meg det var litt av et sjokk å bli gravid så "fort" etterpå,har så lyst på en til,men må nok vente litt til ja,tror legen min kommer til å gi meg et kakk i hode om jeg kommer å sier at jeg er gravid,med tanke på alt vi har vært gjennom i løpet av kort tid. Og vil ikke ha et slikt svangerskap som jeg hadde nå med lillegutt,ligge på sofaen fra uke 12-han kom i uke 35,går liksom ikke når man har en liten en å ta seg av også...,men hadde nok vært morro å fått en bror eller søster til lillegutt før han blir stor,slik at de blir jevngamle..=) men får se hva tiden viser=) Ellers er alt bare stas egentlig,vært en del inn på sykehuset med lillegutt pga oppkast,og har etter masse om og men fått påvist at han har reflux (tilbake strømmning av mat og syrer) så går nå på medisin,var på sykehuset på ph-måling 25.4,og han har holdt på med oppkast siden han var 2-3mnd..så var ikke en dag for sent med andre ord,men han kaster bare mer opp av medisin,så får se hva de gjør vidre,skal gå på det i 1mnd til,så får vi se. Men er letta over at vi har fått en diagnose nå,ikke bare leger som sier at alt er i orden og det ikke er det,for mye tilbakestrømmning av magesyre er ikke helt bra,for mye oppstøtt kan slite på spiserøret og gjøre det dårlig,så håper vi får orden på det nå Ja,må si det var gøy å se deg igjen=) Mange klemmer til deg=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5095640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 19. mai 2006 #6 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei Susanne! Ja jeg var på nett med deg, men det var ikke så mye jeg skrev i starten. Var på bim fra slutten av april 04 og fikk ei jente i januar 05. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5096815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei igjen!! Her er det sykdom, måtte på legevakta i går - ørebetennelse og diare hos minstemann. Hadde over 40 i feber tredje dagen på rad så da var det ikke noe å vente med...Feberfri nå da, penicillin virket etter første dose.. Nei hvis man kan planlegge når men skal ha barn er det det aller beste, er ikke noe gøy når det ikke er planlagt, blir noe annet ja..Men nå føles det bra, begynner å bli nysgjerrig på hvem som er der inne:-) Og har jo alltid drømt om tre barn og når det gikk så langt mellom nr en og to (6år) så er det artig å få oppleve to tette...Det første og de to siste får jo helt forskjellige oppvekster pga den forskjellen. Skal jeg være ærlig unner jeg alle barn den gleden å få foreldrenes udelte oppmerksomhet en god stund. Men tror det å oppleve å få søsken er minst like viktig på mange måter...Man må vel finne det rette tidpunktet - blir ei avveining... Så kjedelig at det har tatt så lang tid før de fant ut hva som plaget gutten din da!! Kan ikke ha vært noe særlig, nei! Håper at medisinen virker, og at han slipper å plages med etervirkninger stakkars! Husker at vi hadde samme plager under svangerskapet sist. Tenkte bare jeg skulle si at jeg fødte førstemann i uke 36, men med Linus gikk jeg til termin - så det er håp! De på sykehuset trodde jeg kom til å føde tidlig den gangen også, sa jeg måtte prøve å komme meg til uke 33 iallefall...Men det gikk så bra så. Men kommer jo an på om årsaken er bare uvi eller flere. Men hvert eneste svangerskap har vært anderledes hos meg, forskjellige plager, denne gangen har jeg vært VELDIG kvalm, men det ga seg tidlig... Nå tror jeg at jeg ska duppe lit sammen med Linus. Stakkers han har sånn diare enda, skiftet 2 ganger på han allerede i da, rett etter hverandre. Huff huff, er så mammahjertet gråter:-) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5115052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benki Skrevet 23. mai 2006 #8 Del Skrevet 23. mai 2006 hei hei=) Er her innimellom ja, men får ikke tid til å skrive så mye... var nok mer aktiv på bim ja=) Koselig å se at du fortsatt er her! Ellers må jeg jo si det er herlig å være mamma.. er kjempeglad jeg får være hjemme m Elise å følge utviklingen hennes.. skjer så vanvittig mye i denne tiden her!! Full action kan man si, men har heldigvis en aktiv men lydig jente, så slipper å kjefte hele dagen=) Gratulerer så mye med en til på vei!! Så spennende.. aktiv tid i vente du da=) Vi velger å vente litt tror jeg.. hadde en tøff start og nyter og endelig ha masse overskudd og energi!! Men må nok ha en til etterhvert.. de er jo så nydelige disse små... Vi snakkes igjen=) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5134217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei benki!! Så koselig å "høre" fra deg!! Ja, det er mindre tid til å sitte foran pc, men jeg har tv-allergi hver gang jeg er gravid, så til tross for flunkende ny tv i kveld orker jeg ikke å sitte foran den:-) Så fint at du koser deg hjemme, jeg er hjemme 100% fortsatt og det er greit, men ettersom jeg vet det blir et år til så skal jeg nok lukte på noe kveldskurs eller noe...Begynner å bli litt rastløs:-) Dere fikk en tøff start sier du, kan jeg spørre hva det dreide seg om? Jeg har hatt det litt tøft innimellom selv, rimelig sikker på at jeg hadde svangerskapsdepresjon - men skjønte det ikke helt før det gikk over, liksom...Og da var jeg gravid på nytt, og nå strever jeg litt med fødselsangst så det er ikke bare bare...:-) Føler meg litt tygd og utspytta:-) MEN har begynt å løsne masse nå, gleder meg over nye ting hver dag, og det er godt og skikkelig nyte Linus. Han er en skikkelig røver!! Han har ferdigheter som en treåring på enkelte områder - og jeg som var bekymret for at han var syk pga medisineringen min :-) Vi hadde slettes ikke planlagt nummer tre, men etterhvert som det begynner å sige inn kan jeg nesten ikke vente...Har ul 6 juni og veldig spent på om de kan se kjønn.. Det var kjempeartig at det fortsatt er noen kjenninger fra forrige runde her, bim-sidene har endret seg veldig, det er sånn trafikk at man blir ikke sånn "kjent" som før... Du får ha det fint så lenge, reiser til London ei uke så hvis jeg ikke svarer på ei stund er jeg nok i Oxford street på shopping:-) Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5178544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benki Skrevet 28. mai 2006 #10 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei igjen=)Kanskje rekker jeg deg før du drar på shopping=) Jeg slet veldig med opplevelsen av fødselen i mange uker etterpå... Var helt i sjokk og det tok lang tid før jeg virkelig slo meg til ro med morsrollen.. selv om jeg gledet meg kjempemasse på forhånd!! I tillegg slet Elise masse med magen så det var mye skriking. Når hun var 2 uker fikk jeg kraftig brystbetennelse(auuu) og etter det ville hun ikke ta brystet i det hele tatt. Når hun var 4 uker fikk jeg blodpropp og ble innlagt i over 2uker. Det var et smertehelvete uten like.. fikk komplikasjoner siden jeg måtte få satt inn katater i venen.. fikk masse indre blødninger og hadde drypp m morfin konstant.. ikke mye jeg husker fra den tiden!! 3 uker etter jeg kom hjem fra sykehuset fant jeg ut at jeg var gravid igjen, men "måtte" ta abort pga blodfortynnende medisiner som ikke kan kombineres med graviditet.... Slet lenge med dårlig samvittighet siden jeg ikke fikk vært der for tullemor de første ukene.. faren måtte ta seg av henne når jeg var innlagt... Så nå bare nyter jeg livet med lille prinsessen min... men kan ikke akkurat si at jeg er klar for å gå gjennom noe sånt en gang til(selv om jeg vet sjansene er små...)Begynner å glemme litt nå etterhvert, så om et par år kanskje=) Ser at du har slitt med diverse følelser du og... godt å høre at man kan endre mening etterhvert=) Kos deg masse i London!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5182540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 28. mai 2006 :-) Der rakk du meg akkurat:-) Oi oi oi for en start du fikk!! Det hørtes skikkelig tøft ut!! Man kan nesten ikke gjøre annet enn å på sikt glede seg over at man iallefall blir sterkere av all motgangen...Jeg kjenner at de siste mnd har satt skikkelige spor, men at jeg liker den "nye" meg... Vi - jeg og samboeren min - var i ei skikkelig krise når jeg ble gravid, så det har ikke vært rosenrødt akkurat...Krisen kom nok av fødselsdepresjonen som jeg ikke forsto at jeg hadde...Sambo skjønte naturligvis heller ikke det...Var hissig hele tiden, og kombinert med nattevåk og at han jobbet i strekk i to mnd, vel...Tror hastesnittet utløste mye - ingenting ble som jeg håpet på over lang lang tid på flere området (jobb etc)..Så da denne knerten meldte sin ankomst heelt uten planlegging, ja da var det bare å ta seg i nakken:-) Men helt utrolig nok så er alt lettere nå...Føler at jeg har stått litt ved et veivalg og tenkt at nå får du velge: tenke at dette ordner seg, eller deppe over alt som ikke ble som det skulle.... Og dette ordner seg, det er jo innlysende for meg nå:-) Forstår godt at du kvier deg for nummer to, det gjør jeg virkelig. Du får kjenne godt etter og ta det når du er klar...Prøve å tenke at oddsen er liten for at det skal skje igjen...Men jeg vet det er kjempvanskelig for det er jo din historie som er din referanseramme, så da blir det sånn at man tenker at det blir likt neste gang...Kan bare si at alle mine svangerskap, og fødslene så langt har vært helt forskjellige:-) Men nå tror jeg jeg må legge meg, opp tidlig og en laang spennende dag foran meg i morgen! Ha det fint så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5186659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benki Skrevet 29. mai 2006 #12 Del Skrevet 29. mai 2006 Skjønner du har hatt det tøft du og!! Men det postitve er jo at du har tatt et valg og er tilfreds med det=) Det kommer nok til å komme en nummer to her og etterhvert. Jeg kunne selv aldri tenke meg å være enebarn, så ønsker ikke det for Elise heller. Samtidig vet jeg jo at uansett hvor tøft det er så kommer gleden og alt blir lettere og lettere.... Du må ha masse lykke til m alle dine små=) Hold meg gjerne oppdatert underveis!! Kose deg masse i England...god tur=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5188352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aga:-) Skrevet 29. mai 2006 #13 Del Skrevet 29. mai 2006 Når er gamle dager? :-) Jeg var på BiM helt nøyaktig samtidig som Fjummsi, og husker deg fra den tiden. Tenk at da jeg gikk gravid med førstemann så var det nesten ingen som visste om internett engang;-) Det var gamle dager, det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5083962-noen-kjenninger-fra-gaaamle-dager-her/#findComment-5189772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå