Gå til innhold

Nei nei! Sluttet med bleie i påska og nå tisser hun seg ut..

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som skjer, hvorfor det skjer.

I påsketider sluttet treåringen med bleie. Hun var kjempeflink. Har slitt litt med bæsjingen og gjør det ennå, men har vært kjempeflink med tissingen. Nå har hun derimot begynt å tisse seg ut igjen. 3 ganger bare idag. Hva bør vi gjøre? Nå både tisser og bæsjer hun seg ut.

PS. jeg vet at hun kjenner når det kommer. Hun flirer av seg selv etter hun har tisset seg ut. Ser ut som hun synes det er kult. Hjelp! Det nytter ikke snakke med henne om det.

Fortsetter under...

I og med at hun har klart å være tørr, og tydelig kjenner at det kommer nå, ville jeg prøvd et belønningssystem. Vi gjorde det med gutten vår. Tegnet opp ruter på et A4-ark, så fikk han et klistremerke i hver rute når han tisset på do. Trodde egentlig ikke en gutt skulle være så opptatt av klistremerker, men det var kjempepopulært! Gikk på do noen ekstra turer hvor det bare kom noen dråper, men fikk klistremerke for det. Lovet han en overraskelse når han hadde fylt ut hele arket. Etter ca 5 dager var arket fullt. Han fikk da overraskelsen(som var et nattlys) og var tørr. Kun to uhell underveis.

Lykke til!

Har brukt klistremerkesystem siden starten, men nå i det siste har hun glemt det... Virker som hun rett og slett ikke gidder å gå på do, hverken tisse eller bæsje. Hun er litt lat skjønner du. Huff!

Takk for svar!

Det er jo helt klart at dette er viljestyrt fra hennes side. Nå som hun har vært tørr en stund, er spenningen rundt det å gå på do borte, og dermed gidder hun ikke det lenger, vil ikke annstrenge seg for å prøve liksom. Det er bare å finne frem bleiene igjen og sette henne i bleier til hun kommer på bedre tanker. Det tar nok ikke så mange ukene før hun igjen finner ut han hun skal gå på do. Da får hun ikke lenger noen oppmerksomhet når hun gjør på seg, og da blir ikke det så spennende lenger heller, å se hvordan mamma og pappa reagerer om du forstår hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...