Gå til innhold

Kan man få mens og likevel være gravid?

Anbefalte innlegg

Har det skjedd med noen av dere? leste på sidene her at man kunne få mens når man forventer den, for kroppen skiller ut østrogen og gestagen fortsatt. og man kan likevel være gravid...

Jeg var så sikker på at nå varjeg gravid, men fikk mens i går likevel....men kan det være mulig å likevel være gravid?

Hilsen håpe håpe.....

Fortsetter under...

ja, man kan ha mens og likevel väre gravid. Jeg var det i mitt förste svangerskap, men hadde en helt vanlig mensblödning den förste mnd så var det opphold. Kjenner til en jente som hadde mens under hele svangerskapet. Det er jo hormoner som skal styre unna mensen, men det kan ta tid innen den funksjonen kommer igang. De 4 förste mnd kan en derfor blö. Noe mer uvanlig er det om en blör etter det.

Min mensblödning var helt vanlig, med småsmerter. Ikke så sterke at jeg behövde smertestillende.Blödning i 6 dager.

Samtidig så tror jeg en må ta til ettertanke at en kan jo ha blitt gravid så festet ikke egget seg ordentlig og går ut i en vanlig mens, men så henger hormonene igjen i kroppen...Vi er skapt med ganske kompliserte funksjoner i kroppen...

Vet det er fortvilende å gå og vente og lure...Har nemlig samme situasjon som deg, og skal teste når blödningen er ferdig fordi det er greit å vite eksakt hvor langt en er på vei om det har skjedd noe.

Kjenner du deg fortsatt gravid etter blödningen så ta en test. I mellomtid får en bare vente og ergre seg...sorry...

Lykke til!

godt å se det er andre som lurer. jeg er i samme båt. hatt en drøss symptomer, men fikk mens 17.mai. over nå, men er fremdeles svimmel/ør, litt halsbrann, mensmurringer og stikkinger og nå har jeg vondt/øm i navlen. har leggkramper enda også. Nen som vet noe om dette med navlen? skikkelig øm når jeg kommer borti den. Legen har selvf ikketelefontid etter 11.30 på fredager.

Jeg hadde en merkelig smerte på innsiden av navelen i begynnelse av forrige graviditet. Men har ingen aning om hva det var. Selv om jeg tror ikke det var på utsiden når jeg var borti den, liksom mer på innsiden...som om noen dro i navelen fra innsiden av...:-/

Er du gravid så setter kroppen igang så mye rart, så jeg tror ikke en behöver löpe til legen med alle plager. Först og fremst om en blör og har sterke smerter i tillegg...

Lykke til!

Annonse

Ja det er liksom inni navlen det er vondt/ømt. blør litt til og fra når jeg er på do igjen i dag, så har ikke fått testet enda. I dag har jeg ganske kraftig halsbrann og det stikker i nedre del av magen igjen. Svimmel og småkvalm. Sukk, kunne jeg bare sluttet helt med å blø så jge fikk tatt en test. Murrer i korsryggen også. Hvordan går det med deg Line 777, og hovedinnlegger? Har dere fått testet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...