Gå til innhold

Symfysemål rundt uke 30.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vœrt hos legen min i dag og målt mitt symfysemål for første gang! Er i uke 30 og det var 26 cm.

Hva med dere andre? Hva er/var deres mål rundt denne uka?

P.S Grunnen til at dette er første gang er at jeg har bodd i Italia og der måler en ikke symfysen. Legen kjente bare innvendig og utvendig hver gang og sa at alt var i orden.

Skrevet

28+2 var SF målet mitt på litt i underkant av 27.

32+0 var SF målet på litt over 29.

Skrevet

hei,jeg er 29+4 og hadde et symfysemål på 30.

Har ingen aning på hva som er "vanlig".

Skrevet

Virker som om jeg har litt lavt symfysemål jeg da??

Skrevet

Hei.

jeg hadde sf-mål på 24,5 i uke 26 og det var helt etter normalen.

I dag er jeg i uke 31 og hadde 31 cm, og var nå over normalen.

Så lenge du ikke er under det grønne feltet på skjemaet, så har du ingen grunn til å bekymre deg..

:-)

Skrevet

Hei hei :)

Første symfysemålet mitt var i uke 25 hos fastlegen - 22,5 cm.

Så helt på gjennomsnittet. Andre gangen var hos jordmor i uke 29+2 - da var målet på 25 cm så litt under gjennomsnittet. Men så lenge en holder seg innenfor det grønne området er alt helt OK :)

Jordmor sa også at småen lå lavt i magen helt sammenkrøpet på den ene siden og at dette kunne påvirke målet. Det sies og at det er rettere mål dersom den samme personen tar målet hver gang :)

Skrevet

I uke 30 er det gjennommsnittlige symfyse-fundus målet 28 cm, 90% ligger mellom 25 og 30 cm, og da ligger altså 10% med normalt svangerskap enten over eller under dette. Dette kan dere alle se på helsekortet deres, bare å lese av kurven. Den røde streken er gjennommsnittsverdi, det grønne feltet er 90% konfidensintervallet, altså der 90% vil ligge innenfor. Så kan dere selv se hva som er ormalt i de andre ukene.

Lege

Skrevet

Jeg er i uke 30 og har symfysemål på 29. Det er litt over gjennomsnittsstreken, men innenfor feltet. Jordmor sa at det var helt normalt. Det viktigste er at man vokser i en relativt jevn kurve.

Skrevet

Jeg er 33+6 og mitt sf-mål er 29 og den har ligget under de siste 3 kontrollene.. Jm sa at hvis ikke den retter seg mer opp til neste gang blir jeg henvist til ny ul..Men hun stortrives og sparker hver dag:o) Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over:o)

Skrevet

Hadde sf på 26 i uke 30 jeg også! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...