Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg litt problemer med å forstå. Det er vel ok å gi barna frukt? Og frukt i grøten er vel det samme som å ha pålegg på skiva? Jeg spiser ikke tørt brød uten pålegg selv heller, Så det å gi barna fruktmos i grøten har jeg ingen betenkeligheter med!

Jeg bruker et par-tre store teskjeer i grøten, men Mini spiser ikke så store porsjoner (ca 100ml).

Gutten min spiser veldig varierende mengder grøt..Så de dagene han er mindre interessert får han alltid litt frukt i grøten, og resten av begeret får han når han ikke vil ha mer grøt.

Det er jo veldig bra med med frukt (C-vitaminer) i forbindelse med grøt, siden det letter jernopptaket fra grøten.

Og jeg synes også det høres rart ut at frukt skal være dumt.

Annonse

jeg har selv brukt fruktmos i grøten ett par ganger, men forstår at det blir vanskelig å få i gutten min "vanlig" mat dersom han blir vandt til å bare spise søt mat, derfor sluttet jeg med det og gir heller litt fruktmos utenom i blandt. Jeg tenker hvertfall at det er viktig at barna lærer seg å like sunn mat (selv om jeg vet at frukt er sunt, er det mye sunn mat som ikke er søtt) før de får søt mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...