Gå til innhold

Skal jeg slutte å ta folsyre når jeg har passert 12 fullgåtte uker? Samme som på skravlesiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg bare kutte helt, eller skal jeg snakke med lege først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke skadelig å ta folsyre, så jeg fortsatte til boksen min var tom jeg :o) Men du kan sikkert slutte hvis du vil det. Trenger ikke å snakke med lege først.

Skrevet

Du kan bare kutte de ut nå ja, hvis ikke du likesågodt bare spiser de opp =)

Skrevet

Har nettopp kjøpt nytt glass da, så jeg er litt usikker på om jeg skal spise opp alle...

Skrevet

Bare spis de..jeg spurte jordmoren min om det samme og hun sa jeg kunne ta resten av esken som et b vitamin tilskudd..at det bare var sundt..Jeg også spiser opp resten av esken min..Jeg er nå 18+4 og er først ferdig med esken nå..

Skrevet

Det som er viktig nå fremover er å fortsette med omega3-vitaminer! Gjerne i form av tran... Babyen trenger omega 3 når hjernen skal utvikles.

Selv gikk jeg over til multivitaminer uten a og d + tranpiller etter uke 12. (Det er allerede a og d vitaminer i tran og det er spesielt viktig ikke å få for mye a-vitaminer.) Ellers har jeg hørt at tran smører underhuden... og kan forebygge strekkmerker..

Legen min mente det viktige var å ta tran så lenge jeg spiser variert... men jeg vil nå være på den sikre siden og tar kosttilskudd også... noe jeg aldri har pleid å gjøre som "ikke gravid"...

Skrevet

jeg fikk beskjed om at det var like greit å fortsette, siden fosteret tar så mye vitaminer at man kan få mako på noe selv

Skrevet

Takk for svar Lilhe74:) det var veldig lærerikt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...