Gå til innhold

Skal jeg slutte å ta folsyre når jeg har passert 12 fullgåtte uker? Samme som på skravlesiden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo ikke skadelig å ta folsyre, så jeg fortsatte til boksen min var tom jeg :o) Men du kan sikkert slutte hvis du vil det. Trenger ikke å snakke med lege først.

Bare spis de..jeg spurte jordmoren min om det samme og hun sa jeg kunne ta resten av esken som et b vitamin tilskudd..at det bare var sundt..Jeg også spiser opp resten av esken min..Jeg er nå 18+4 og er først ferdig med esken nå..

Annonse

Det som er viktig nå fremover er å fortsette med omega3-vitaminer! Gjerne i form av tran... Babyen trenger omega 3 når hjernen skal utvikles.

Selv gikk jeg over til multivitaminer uten a og d + tranpiller etter uke 12. (Det er allerede a og d vitaminer i tran og det er spesielt viktig ikke å få for mye a-vitaminer.) Ellers har jeg hørt at tran smører underhuden... og kan forebygge strekkmerker..

Legen min mente det viktige var å ta tran så lenge jeg spiser variert... men jeg vil nå være på den sikre siden og tar kosttilskudd også... noe jeg aldri har pleid å gjøre som "ikke gravid"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...