Gå til innhold

Stemmer dette,? angående murring i korsrygg og urinveisinfeksjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Så i et tidligere innlegg at murring i korsryggen kunne være et tegn på urinveisinfeksjon. Jeg har hatt typisk "mensmurring" i korsryggen i større eller mindre grad helt fra el. Ble litt bekymret for at dette kan bety uvi?

Men jeg har vært plaget en del med tilbakevendende urinveisinfeksjon før, og da har jeg alltid oppdaget det på at det svir når jeg slutter å tisse. På denne måten er det ikke nå, det er derfor jeg ble litt usikker.

Noen erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke hørt at det er sammenheng mellom uvi og murring, men det kan være vanskelig å kjenne at man har uvi når man er gravid.. Jeg har vær kkjempeplaget med uvi siden jeg var 12, i noen perioder hatt symptomer hver måned. Jeg har ALLTID hatt kjempoe vondt når jeg tisset, men i forige svangerskap fikk jeg nyrebekkenbetennelse (hadde aldri hatt det før) fordi jeg gikk med uvi uten å vite det.. det var ingenting vondt når jeg tisset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar. Men hva er det som gjør at man ikke kjenner det under graviditeten, når man kjenner det ellers? (at det svir?)

Jeg ble litt bekymret, nyrebekkenbetennelse høres ikke spesielt bra ut. Kan det skade babyen?

Jeg er bare 4+ 5, vet ikke om det har noe å si hvor tidlig det er for om man merker symptomene på uvi eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har vært mye plaget med uvi og nyrebekkenbetennelser før, det eneste jeg kan foreslå er å drikke tranebær og appelsinjuice.... Noen påstår at c-vitaminer også hjelper men det har jeg ingen klare positive erfaringer med...

Den beste på å svare deg på spørsmål er faktisk legen din, men nyreb.betennelse er ikke direkte farlig for barnet, men må det behandles (noe det som regel må) så må det vel tas hensyn til barnet....

Jeg har sjelden symptomer før det har gått til uvi elle nyerb.betennelse, så jeg må innrømme at jeg ikke vet hvordan det starter sånn med symptomer.... Jeg hadde også flere runder med uvi under første svangerskap, men valgte å ikke ta pencelin da.

 

Lykke til og håper du finner ut av det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg ikke... tror det var i uke 12 eller litt senere jeg fikk nyrebekkenbetennelse. Det bel oppdaget på kontroll. Vet ikke hvorfor det kan gi mindre symptomer.. hvis du er veldig bekymrek kan du kanskje levere urinprøve ukentlig? Spør legen din hva h*n mener? Dersom du er ofte plaget kan de kanskje være en ide å følge mer med? Vil samtidig nevne at dette er 4 år siden, og jeg har hatt uvi bare 2 ganger siden, så graviditeten forandret noe på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! Det stemmer. Hadde det selv for ikke lenge siden. Gikk til legen for jeg ante ikke hva det var... Vondt/murring i korsryggen og i magen!! Det var uvi ja. Trodde det var en liten spire, men neida :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, tusen takk for svar! Jeg regner med at jeg er gravid altså, har fått tre positive tester hjemme, og en hos legen, og ikke noe mensen:)

Men det er som sagt dette med uvi jeg bekymrer meg litt for. Tror jeg skal ta imot rådene deres og ringe legen å spørre. Bedre å være på den sikre siden enn å gå å bekymre seg!

Men tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...