Gå til innhold

Hmmm, trenger visst et mirakel eller no´

Anbefalte innlegg

Graviditet uten foster, høres jo ille nok ut, men hvis dette virkelig er tilfelle, så er det litt verre enn ´bare´ en abort...... har lest litt her og der!!

Får vite først neste fredag hva som er tilfelle, og dersom det fremdeles er tomt så må jeg nok inn for utskraping etc. Videre må Hcg måles ofte i en periode på 6 mnd eller mer. I denne perioden kan man IKKE bli gravid!!!

SÅ nå håper jeg på et lite mirakel jeg da, at jeg har tatt feil av tidspunkt for EL(ikke testet) slik at fosteret ikke var stort nok til å synes sist mandag.... Mola hydatidosa(graviditet uten forster) er en sjelden tilstand, ca 50 tilfeller i året!!! tror jamen meg jeg bør spille Lotto om så er tilfelle!

Ille nok å forsone seg med en mislykket graviditet, ennå verre å måtte utsette prøving i 6 mnd eller mer!!!!!!!

Nå håper jeg tiden går fort frem til neste fredag!! Så blir det enten flatfyll fredag kveld eller feiring!! hehe

Er pokka nødt til å ha litt galgenhumor i det hele!!!

Fortsetter under...

Hm, det hørtes veldig merkelig ut at du må vente så lenge.

Er det fare for at det skal skje igjen da? Snakk med din egen lege, det er så mye rar info overalt!

Enig med deg i at humor er et viktig element i en ellers trasig situasjon!

Hjelper ikke så mye å bare grine heller, selv om litt grining gjør godt noen ganger! Håper med deg på et mirakel, det har jo skjedd før.

En venninde av meg fikk beskjed på tidlig ul at hun mått ta utskraping for fosteret var dødt. Da hun stillte opp til time dagen etter, levde det i beste velgående! Nå er jenta russ! Så feil kan en lege ta. Ikke for å gi deg falske forhåpninger altså.....Men det hender jo av og til at man vinner i lotto liksom!

Håper det blir feiring trollet!! Som legen sier, kan jo være at fosteret var for lite ennå, og hos deg har vel blødningen stoppet opp også? Og det er jo bra...

Vet jeg har spurt før, men hvorfor måler ikke legen din hCG nå for å se om den stiger. Skjønner jo at den kan stige uansett dersom det er blæremola, men gjør den ikke det er det i allefall sikkert at det er en spontanabort. Sa legen noe om det evt kunne være Blighted Ovum da? (blighted ovum; med det menes et blindt egg, en fostersekk uten fosteranlegg. Man har positiv graviditetstest og de vanlige svangerskapssymptomer, men det er ikke et fosteranlegg der som vokser. Det er vanlig at man erkjenner dette etter en tid, ved at man begynner å blø med brunlig utflod, slik som ved de andre tilfellene)

Har jeg forstått det riktig når jeg tror at dette ikke er det samme som Mola hydatidosa?? Her er jeg usikker altså...

Uff, mye spørsmål her nå, men synes det er så trasig at du må gå slik og vente, føler jo med deg vet du :o(

xxxxx fingrene for deg jeg.

Klem

Uff, får håpe dette ikke er tilfelle trollet..

Håper så inderlig at spiren din klorer seg fast der inne!!! Kanskje den bare gjemte seg litt når du tok UL ;o) Vi får satse på at du ikke har komt så langt på vei som du tror.

Uansett må dette være en stor påkjenning for deg, og jeg håper at du holder ut!

Stor klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...