Gå til innhold

Dere som tar/har tatt bringebærbladkapsler - jeg trenger råd...

Anbefalte innlegg

Var på helsekosten i dag og kjøpte bringebær kapsler. Dama i kassa sa at jeg ikke måtte ta de før jeg var 36 uker på vei, og da kunne jeg godt ta 2 kapsler 3 ganger pr dag. Men jeg mener da å ha lest flere ganger her om folk som har begynt mye tidligere, men som kanskje ikke tar så mange om dagen.... eller...? Kapslene er forresten 400mg, og jeg er 32+0 i dag. Noen med erfaring som kan være så snille å råde meg?

Fortsetter under...

HAr to forskjellige typer, den ene er 360mg, skal ta to kapsler 2g om dagen, den andre er 400mg, skal ta to-tre kapsler 2g om dagen. På begge helsekostbutikkene har de sagt de tre siste månedene, dette har jeg også fått bekreftet i en epost der jeg spurte om det samme.

På den ene helsekostbutikken sa damen at det holdt å ta de to siste månedene, men at man da skulle ta kapslene noen uker etter fødsel.

Det var dette jeg gjorde sist, og livmor trakk seg veldig fort tilbake etter fødsel.

Har derfor tatt kapslene fra uke ca32, kjøpte tre bokser og tar til disse er tomme..

Annonse

Jeg sniker meg inn fra 2. tri..............

Jeg tok bringebærbladkapsler under forrige svangerskap og har bare positive erfaringer.

Men jeg husker ikke når og hvor mange jeg tok .............(til tross for at det bare er to år siden............) Har kjøpt inn ny boks med det nå.

Derfor kommer jeg inn her for å se om noen av dere bruker det.

Jeg husker ihvertfall at jeg begynte å bruke de før uke 36 - jeg mener det var mellom uke 30 og 32.

Jeg prøvde å drikke teen også men den ble for søt for meg.

Lykke til alle sammen :-)

tok dem i forrge svngerskap jeg også, begynte i uke 34, teen kuttet jeg ut, argeste sukkeret..

er ikke sikker på om det var kapslene som gjorde at jeg hadde en kjapp og enkel fødsel (1 time), men det er verdt et forsøk igjen,første fødsel var lang og vond, vel 4,5 t etter at vannet gikk..

Takk for alle innspill, allesammen. Jeg har begynt litt forsiktig med en kapsel i morges - kommer nok til å ta to etter middag i dag, og så fortsette med 2x2 pr dag.

Kjekt å høre at flere har gode erfaringer med kapselene =) Hadde selv en lang fødsel sist - kroppen ville ikke sette i gang med ordentlige rier etter at vannet gikk, så tilslutt måtte jeg settes i gang med drypp. Håper på en litt bedre opplevelse denne gangen, og er ivrig på å prøve alternative metoder som blir godt anbefalt her inne. Bor ikke i Norge, og de har ikke helt samme innstillingen her til alternativ/natur medisin, så ikke så mye råd å få her borte.

Har kjøpt teen også, og på pakken står det at man kan begynne med den i 35. uke. Så da får vi se om jeg liker den, hehe.

Fikk også råd fra soneterapeuten min om en aromaterapi-olje som skal hjelpe godt på å få i gang regelmessige og effektive rier. Den heter Clary Sage og masseres på magen (men ikke før man vet det er fødsel på gang da). Er det noen som har prøvd dette???

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...