Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Har to fantastiske barn, og synes det fungerer veldig bra, men samtidig er det noe som mangler. Jeg ønsker meg en til! Problemet er at mannen min mener det er unødvendig. Det er stressende nok med to, mener han. Vi har nok med å følge opp de. Hmmm... Eldstemann er 7 1/2, yngstemann 1 1/2 - 6 års aldersforskjell. Jeg har lyst til å prøve på en til nå. Hva skal jeg si til mannen min for å overbevise han om at dette er bra? Vil jo ikke lure han heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5080768-%C3%B8nsker-meg-3-barn/
spuntemor Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei! Høres ut som om det kunne vært meg. Har vært i din situasjon i flere år! Mannen min synes tilværelsen er helt topp med to barn, som begynner å klarer seg selv på mange måter. Jeg har prøvd å overbevise ham om å få nummer tre i flere år, men ville ikke presse ham til noe han ikke ville være med på. Ble litt deppa ved tanken på at han kanskje aldri ville snu. For meg betydde det såpass mye å ha en litt større barneflokk og det var på en måte en sorg å tenke på at det ikke ville bli slik jeg har drømt om og ønsket. Han forsto forsåvidt dette og sa jeg kunne avgjøre, men hadde fortsatt ikke det minste lyst på flere barn. Jeg ville ikke kjøre ego-løp og dermed ble det mye venting og bearbeiding, før jeg fant ut at han ikke kom til å snu og at jeg bare måtte skjære igjennom og ta avgjørelsen. Informerte om at avgjørelsen var tatt og at jeg kom til å slutte m p-piller. Det gikk overaskende bra. Han har vært flink til å omstille seg, Er nå 18 uker på vei, men merker at det voldsomme entusiasmen fra hans side ikke er der. Jeg regner med at det hjelper med ultralyd. Dessuten er jeg sikker på at når barnet kommer vil det være minst like høyt elsket som de to andre. Jeg angrer ikke noe på at jeg var litt bestemt. Det er større sjanse for å angre på barnet man aldri fikk, enn å angre på at man slo til! Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5080768-%C3%B8nsker-meg-3-barn/#findComment-5083272
Plopp Abbelnana Skrevet 19. mai 2006 #3 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg og mannen min ble tidlig enige om at vi skulle ha 3 barn, fordi vi også tenker på når de blir store og flytter ut. Da er det jo gøy med flere enn 2, både med tanke på jul (større sjanse for å ikke bli sittende alene) og barnebarn ( mange venter jo så lenge med å få barn nå, og vi ville (prøve å) sikre oss at vi ihvertfall får noen.) Jeg tror også det er bra for barna å være flere enn 2 når vi blir gamle og begynner å kreve litt fra dem. Jeg vet at vi kanskje tenker litt vel langt fram, men hva er vel litt slit de første årene mot å ha en stor familie? Vet ikke om dette overbeviser mannen din, men det er vel verdt å prøve. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5080768-%C3%B8nsker-meg-3-barn/#findComment-5091487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå