Gå til innhold

Gode bøker om barns helse, barneoppdragelse etc...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En bok som heter "De utrolige årene" er en bok det refereres mye til.

Den er hyppig brukt av psykologer ol,og tar for seg ulike metoder å mestre barneoppdragelsen på.

Litt tunglest,men veldig lærerik.

Finnes også som lydbok.

Har sett at han barnepsykologen på God Morgen Norge bruker mye av det som står i den boka.

Gro Nylanders bøker er fabelaktige! "Mamma for første gang" og "Hva nå, lille venn?" tar for seg små og store ting mht barn fra de er født til ca 4 år. Masse om sykdom i spesielt den sist nevnte. Nylander er lege med lang og bred erfaring!

Å, jeg satt netopp å tenkte; hvertfall ikke Gro Nylander sine bøker! Ja ja så forskjellige kan man være...blei bare stressa av å lese bøkene hennes jeg...og syns hun er altfor moraliserende og "korrekt" jeg, gav meg bare konstant dårlig samvittighet mener jeg å huske...

Annonse

Hver sin smak:) Det fine med bøker er jo at man kan plukke litt her og litt der, og bestemme selv hvilke råd man vil lytte til. Kanskje "Barneboka" av Anna Whalgren er noe for deg? Den er skrevet for over 20 år siden og på noen områder er hun ganske kontroversiell, av og til direkte feil, men hun har veldig mange gode praktiske råd både mht stell og oppdragelse (veldig praktisk rettet "slik-gjør-du-det"). Boken inneholder det meste, men må leses på en selektiv måte.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...