Gå til innhold

Vi skal begynne å avvenne snuppelure med nattpupp i natt.. Gruer meg litt..

Anbefalte innlegg

Jenta vår er straks 7,5 mnd og vi har snakket endel med helsesøster og psykolog på barselgruppa om dette med nattavvenning. Der fikk vi tips om å ikke ta opp eller gi vann eller noe, bare vise at vi var der, snakke rolig, stryke osv.. Jeg skal snart tilbake i jobb og vi har behov for sammenhengende søvn. I det siste har vi snuppelure sovna helt fint etter noen våkninger mellom 19.00 og 03.00, men da fått pupp kl 03.00. I natt skal vi droppe denne puppen også og jeg må innrømme at jeg gruer meg ganske mye. Vet det har vært masse om nattavvenning, men om det er noen som ikke er lei av dette, tar jeg gjerne imot både råd og erfaringer:-)

Fortsetter under...

Gutten vår er 10 mnd nå og vi begynte å nattavvenne på fredag som var - det har gått kjempebra! Gruet med også, men det går nok bedre og fortere enn forventet! Lillegutt legger seg ca kl 19.00 og står opp ca 06.00. Han har vært vant til 2 nattpupper og vi kuttet alt på en gang (anbefaler det...) Når han våknet fredagsnatten for pupp bare satt en av oss der og strøk til han roet seg og sovnet, sånn holdt det på et par netter. Men ikke mye skriking. Får nå konsekvent ikke pupp før 06.00 - da er det morran.

Etter to-tre netter var det i boks! Da sov han hele natta. Han våkner fortsatt et par ganger i løpet av natta, men bare for å sjekke at vi er det tror jeg - roer seg med en gang når han får smokk.

Mitt råd: La henne ligge å sutre litt, så lenge det ikke er hylskriking. Det gjorde gutten vår, og da skjønnte han fort at det ikke er oppmerksomhet å få på natta- da sover vi...Han sutret i 15 min ca så gikk jeg inn, ga smokk sa at nå er det natta og du må sove. Etter et par netter gidder de ikke det lenger...;o)

Masse lykke til!" Dette går bra!! Og det er såååååå deilig å sove om nettene igjen...:o)Og lillegutter blidere på dagen - -for han får også sove..;o)

Tusen takk for råd og lykkeønskninger, det var oppmuntrende! Vi tenker å slutte med alt som heter nattpupp, og ser veldig fram til litt mer sammenhengende søvn, det trenger vi nok alle tre;-) Håper det går like greit som med dere Marit_80;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...