curly sue Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Lurer på om dette har sammenheng..? Har i det siste begynnt å legge merke til at brystvortene mine stort sett er flate hele tiden... og hvis jeg holder de sånn som jeg innbiller meg at jeg vil når jeg nskal prøve å få babyen til å amme..så trekker de seg enda lengre inn... veldig rart... I tillegg er brystene veldig harde og klumpete... Vil de fortsette å være sånn, eller endrer de seg mye rett før/etter fødsel... Noen erfaringer???
Skrømti Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Nå har jeg ikke noe erfaring på det området, men jeg har iallefall lest at det ikke skal være noe problem å amme samme hvordan de ser ut. Innoverbrystvorter no problem.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Det høres ut som om dine brystvorter oppfører seg ganske likt som mine =) Og jeg husker jeg å bekymret meg litt for det der da jeg ventet Elias. De sier jo at det ikke blir noe problem, men hos meg ble litt problematisk. Da jeg hadde født, var puppene mine så store og spente at brystvortene ble enda flatere enn noen gang. For at stakkars lille sultne Elias skulle få tak i dem, brukte jeg brystskjold. En genial oppfinnelse. Ble anbefalt det på sykehuset i barseltida til han ble litt større. Jeg brukte det nesten i 3 mnd, og det fungerte kjempegreit. Denne gangen vokser puppene mine enda fortere enn sist, så jeg regner med jeg får samme "problemet" - men gruer meg ikke siden jeg vet det fungerte så greit med brystskjoldene sist. Lykke til til deg!
milde Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Hei! Jeg hadde også innovervorter forrige gang. Brystskjold er en ting, men greit å unngå hvis man kan siden mange barn blir avhengig av disse og at de ikke gir nok melk til babyen. Jeg fikk kjøpt noen kopper på sykehuset som "dro ut" vortene. De var geniale til dette, selvom det samlet seg melk i dem også. Var en form for vakum/trykk i dem slik at vortene stod ut og var klare til amming. Hørt at flere har gått med disse litt før fødselen for å få ut vortene. Kanskje en ide å kjøpe slike. Kanskje de har det på apoteket?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Åi, det hørtes genialt ut da! Skal jeg se etter på apoteket, ja.
Har byttet nick ! Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Tror ikke du skal bekymre deg sånn for det! Amming krever trening. Ingen mor og barn som mestrer amming ved første forsøk. Innovervente brystvorter krever bare litt mer tilrettelegging i begynnelsen, dette får du god hjelp til på barsel avdelingen (hvertfall hvis de er mor-barn vennelige)
Lilje74 Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Det har jeg også lest... :-) Det går helt sikkert bra! Det står masse om amming i boka "Mamma for første gang". Jeg har ikke begynt å lese på den enda, men kanskje noen andre har... Kanskje dette er en ting det står om?
brownie Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Jeg hadde en innover-brystvorte på ene siden før første fødsel, sånn har den alltid vært. Da jeg skulle amme etter fødselen dro jeg den litt ut, og etter ungen tar tak er det ikke noe problem for sugingen. Var litt plaget med denne puppen den første tiden, da den ble litt ekstra sår, regner med det er pga den rare brystvorten. Men etter en tid gikk det seg til, og puppen ble faktisk helt som den andre, og har ikke hatt innovervendte brystvorter siden, så det fikset babyen fint :-) Husk også at puppene er ganske hovne og oppsvulmete under svangerskapet. Babyen suger på hele det brune området, ikke bare selve "vorta", så det tror jeg ikke blir noe problem for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå