Gå til innhold

HJELP MEG, er så søtsyk og har dia....har du en oppskrift på noe?????

Anbefalte innlegg

jeg har fått svangerskapsdiabetes...og er vant til et inntak av snop "som ikke ligner grisen"....feiret 17 mai i går, og der var det en kake til diabetikere...den var GOD!

nå lurer jeg fælt på om DU har oppskrifter til meg på kaker og desserter for en diabetiker????....leter febrilskt på nettet...finner ingen...

eller kanskje du vet navnet på en side på nettet som jeg kan finen oppskrifter på????

Fortsetter under...

Har ingen oppskrift for hånden, men vet at du kan erstatte sukker med søtstoff i pulverform. Da skal du bruke mindre mengde enn sukker. Kanskje du kan prøve deg fram litt? De har også sjokolade uten sukker i egne hyller på større supermarkeder. Står der allergimat o.l står.

Stakkars deg! Jeg er sukker-avhengig og sjokoladoman og sliter med det, men har ikke dia. Får det sikkert en gang. Huff! Lykke til!

Liker så godt å mikse naturell yoghurt sammen med bær (kjempe godt visst du har skogsbær) men ikke så godt uten litt tilsatt sukker,trenger ikke være mye da,kanskje du kan bruke litt kunstig søtning?

Vet godt hvordan du har det,ikke lett det der enten man er gravid eller ikke;-)

Håper du finner noe du kan kose deg med da...

Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist gang, og lærte meg noen triks etterhvert. Kakene jeg bakte ble sjelden noen suksess. Smaken blir for kunstig.

Det finnes en del dia.is på markedet. Dia.vanliljeis med 1 skje vanlig is med ordentlig smak er kjempegodt og påvirker nesten ikke blodsukkeret.

Til maltidet kan du spise ca 20 g sjokolade. Slik med høyt kakaoinnhold er bedre enn andre. Jeg spiste sjokolade til ALLE måltider:-)

Spis sukkeret kort tid etter ordentlig mat. Sammen med grovt brød eller skikkelige kjøttmåltider kan en spise mer enn ellers.

Drikk mye lettbrus. Gjerne med isbiter. Det hjelper på luksusfølelsen.

Skulle det på tross av rådene gå galt, er det mulig å gå av seg sukkeret med en rask tur. Jeg gikk fra over 9 til ca 6 på 30 min. Da rekker ikke sukkeret å gjøre skade.

Turer generelt er også bra for en mer stabil senkning ac sukkeret.

Fatt mot, snart er det over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...