Gå til innhold

Noen som vet ang. blodtrykk?


Lillypia

Anbefalte innlegg

Var til lege i dag i forbindelse med en legeerklæring og da sjekket hun i samme slengen blodtrykket. Er i min 9.uke ifølge bim(legen sa 8.) og har vært på en legetime i uke 5. Hun sa nå at undertrykket mitt var lavt, men siden jeg var så tidlig i svangerskapet TRODDE hun ikke at det kunne være pga savngerskapsforgifting. Ble livredd jeg:( Noen som vet hva det kan komme av, evt. føre til? Videre sa hun at hun ville følge litt med blodtrykket framover......hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kristinpia85!

 

Det er helt normalt å ha lavt blodtrykk under et svangerskap.Jeg er i 9+2 og hadde blodtrykk på 106 over 60 for 2 uker siden. Føler meg bare litt slapp og trøtt.

 

Et par av mine venninner hadde helt nede i 90 over 40, og var svimle og orket ikke noe.Hun ene sykmeldte seg en periode.

 

Så ta d med ro :-) Det er helt normalt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått helt... men trodde man fikk høyt blodtrykk ved svangerskapsforgiftning??

Hos meg har blodtrykket gått gradvis ned hele tiden så langt i svangerskapet. Noe lege/jm sier er helt normalt:)

Så at blodtrykket er litt lavt er vel ikke noe å bekymre seg for...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt det legen din har sagt ang svangerskapsforgiftning og lavt blodtrykk. Det er jo ved høyt blodtrykk det er fare for forgiftning.

Jeg har i alle mine svangerskap hatt lavt blodtrykk (90/50). Er ingen fare det for ungen. Det er bare jeg som blir litt slapp og svimmel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa ikek noe om hva blodtrykket ditt var (litt nysgjerrig da jeg er sykepleier) men iallfall, det er normalt å ha litt lavt til å begynne med. Spis lakris! jeg fikk beskjed om å holde meg unna det da jeg var på nippet til å få svangerskapsforgiftning, men det med høyt blodtrykk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...