Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen sier man kan finne ut av babyens kjønn ved å se hvor raskt hjerte slår. Jentehjerte slår raskere?!

Men er det ikke sånn at hjerterytmen sakker jo lenger uti svangerskapet du kommer? At den er veldig rask til å begynne med og saktere ved fødsel uansett kjønn?

dere som er flergangsgravide, har denne teorien stemt på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en av hver. Hjerterytmen var bortimot lik på begge to, med unntak av et par målinger, da slo jenta sitt hjerte raskere.. Har hatt høye målinger denne gangen, skal på UL i morgen så får jeg kanskje vite om det blir jente eller gutt....

Skrevet

min holder seg denne gangen på 160. det er en gutt.

forrige lå på 130-140 også det en gutt....

Skrevet

hos meg har alle ungene ligget på ca samme hjerterytme. det er 2 gutter og en jente.

Denne gang er hjerterytmen ca 150 på de to gangene som er målt og UL i uke 18 tilsier jente:)

Skrevet

Det er hjertelyden ved termin man skal gå ut i fra da, har jeg hørt. men tror neppe det stemmer bestandig. Da jeg kom på sykehuset med rier da vi skulle ha Elias, lå hjertelyden hans mellom 148 og 156. Det ble en gutt altså.

Denne gangen er vi ganske sikre på at det er ei lita jente her inne, og hennes hertelyd har foreløpig ligget på 156, 148 og 160 slag per minutt. Blir spennende å se hva hun ligger på ved termin?

Skrevet

Legen min har ført egen statistikk og funnet ut at det bare er tøys. Hun har notert hjerterytmen før fødsel og kjønn etter førdsel... Hun gjorde det med alle gravide pasienter i et år. Hun har veldig mange gravide pasienter siden hun er tilknyttet helsetjenesten på Blindern... Mange unge pasienter...

Skrevet

ja, det er vel kun ønsketenkning fra de vordene foreldres side :-)

Jeg var hos legen i går og hørte hjertelyden, 144 slag/min, har en følelse av hva det blir, men får det muligens bekreftet på ul 31. mai.

*utålmodig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...