Gå til innhold

Ble litt lei meg etter kontrollen i dag, jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen greier ikke å bestemme seg i forhold til hvilken termin han vil bruke i papirene mine.Så mellom ktr. 2 og 3 er det bare 3 ukers forskjell, mens det i virkeligheten er på dagen 1 mnd mellom de to kontrollene. Så plutselig mellom ktr 3 og 4 er det 7 uker forskjell, mens det i virkeligheten er 5 1/2 uke. Og nå igjen fra ktr 4 til ktr 5 er det plutselig bare gått 3 uker, enda det nå også er på dagen 1 mnd siden sist jeg var til kontroll.

Han veksler mellom legetermin og ul-termin hver 2. gang. Nå har teite meg trodd jeg har vært i 35. uke, så er jeg bare i 33. uke. Iflg alle kalkulatorere jeg har prøvd ut på nettet, med noen forskjellige variasjoner, er det legetermin som stemmer best med meg. Også utfra det de sa på "In the womb", der de sa at det kunne ta inntil 10 timer før sædcellene nådde frem til egget. Symfysemålene ligger laaaaangt over alle normale verdier og hvertfall i forhold til uke 33, er livredd for å få en kjempe av en baby. Han sa jeg har en lang mage. Hva i h. betyr det da? Er det også tegn på en gigant-baby?

Videre ba jeg om 100% sm, den holdt han på å glemme, så hadde han glemt at jeg skulle få 100%, så den sm jeg fikk er like de andre jeg har hatt, med 50% sm.

Ikke er han sikker på om barnet ligger i hodeleie heller, så er han usikker på det neste gang jeg skal dit, skulle han bestille en ul-time til meg, så nå håper jeg nesten at han ikke kan kjenne det helt da heller:(

Syte syte, men jeg orker ikke gå så lenge over tiden denne gangen også. Og i følge ul er det ikke overtid før 2007, og da begynner mannen på jobb igjen mandagen etter. Nå ble jeg lei meg, ser mørkt på tiden jeg har framom meg. Har gått over med begge de andre barna, og da er vel sannsynligheten stor for at jeg gjør det denne gangen også regner jeg med. Kanskje jeg må gå som ei sugge i enda 2 hele mnd til, kanskje tom 2 1/2 mnd til:,( Jeg kommer til å ende opp som en hvalross på 120 kg, med en baby på 10 kg/ 60 cm, om 2 1/2 mnd fra nå. Permisjonen min sammen med baby blir mange uker kortere enn den skulle vært, enda jeg har prøvd å dryge med å starte på de 3 ukene før termin ved å gå etter ul-termin.

Unnskyld meg altså, for sytinga, men føler meg ganske tung til sinns nå:,( Tror jeg vil være anonym nå jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg skjønner deg godt jeg. jeg har fått ny lege fordi han første er i pappa perm og han nye er skikkelig kjip. alle målingene hans ble veldig anderledes, han klarer ikke svare på spørsmålene mine og jeg syns han er litt "slurvete". han gir ingen rom for spørsmål eller spør hvordan det går. kan du ikke snakke med jordmor da? hun kan vel kanskje svare på spørsmålene dine bedre enn legen. jeg tror det er mulighet å ta alle kontrollene på helsestasjonen også. skjønner frustrasjonen over å ikke vite hvor langt man er på vei. man blir jo så j... utolmodig på slutten. ønsker det lykke til og jeg håper det ordner seg for deg!!! :)

stor klem!

Skrevet

off stakars deg:( syns virkelig synd i deg.....her klager jeg selv på at jeg har 2 forskjellige terminer...men bare14 dager som skiller dem...

Går du ikke til jm? føler de er flinkere til å kjenne hvordan babyen ligger og hvilken termin som stemmer best....

hvis ikke det, har du mulighet til å bytte lege? en skal jo ikke føle det slikt etter en kontroll....legen er der jo for å gi svar!!!!ikke gjøre deg mer usikker....

eller har du mulighet til en privat ul?da hadde du kanskje fått et riktig svar på alle de tingene som plager deg!!!

Lykke til

trøsteklem fra meg:o)

Skrevet

Hei ville bare si at jeg forstår deg så godt...min termin finner de ikke ut av og jeg kan i teorien da føde innenfor termin fra slutten av mai til midten av juli...ja JULI ikke juni... har ingen menstermin å gå etter så det er bare UL som teller, og de har jeg tre av før uke 18, fordi de ikke finner ut av det...\¨Min "siste" termin er 9juli...stemmer den så var jeg ikke gravid når jeg fikk positiv test...den er litt kjip...men er jo den siste som til slutt havnet på papirene...Jordmor går ut fra den første da...men det komer de jo ikke til å gjøre på syekehuset...

Nei uansett er det vanvittig slitsomt å ikke vite når jeg skal forvente å føde og som deg er jeg livredd for at jeg må gå langt over...Eneste jeg kan bli beroliget med er at min jordmor sier at jeg ikke får gå over 9juli, hun tror det er uforsvarlig...men når jeg evnt. drar på kontroll på sykehuset så er jo ikke hun der....og da er jeg redd de skal ta meg for å være en av de som bare desperat vil ha ut ungen fordi de er drittlei...

Oiii nå syter jeg like mye som deg...det var det jo ikke mye hjelp i...men jeg vet i hvertfall akkurat hvordan du har det...så utrolig frustrerende...hater når folk spør meg når termin er...

Lykke til...vi får bare satse på at ungen kommer når den skal...

(som du ser av nicket kaller jeg meg selv høygravid nå...er det om jeg finner en termin som ligger ca i midten av dem jeg har fått) YEAHHHHhihi

Skrevet

Har ikke vært til jordmor, er det ikke litt sent å gå til jordmor nå? Er vel forsåvidt glad til hvis jeg får en ekstra ul-time. Vet ikke hvor det tas privat u-l her jeg bor.

Men jeg er seriøst nervøs for å få en koloss av en baby, selv om 2. mann var en god del mindre enn førstemann. For med førstemann gikk jeg kjempelenge over tiden.

Ordla meg kanskje litt feil i stad, men på skjemaet fra ul står det at termin er 6. juli og at overtid regnes fra 20. juli. Så som jeg skjønner det da, er man ikke overtidig FØR man har gått 14 dager OVER ul-termin? Så da kan det jo bli langt uti august før ungen kommer, i verste fall. Og jeg har regnet ut at i slutten av Juni er den mest sannsynlige termindato... Dritt.

Men takk for trøsteklemmene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...