Gå til innhold

Akupunktur for å snu barnet fra sete- til hodeleie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått jevnlig til akupunktur de siste mnd. Har ikke vært der siden jeg fikk vite at babyen ligger i seteleie, men skal dit i morgen. Skal spørre henne om hun kan noe om det. Hun jobber mye med gravide, så tror egentlig d. Dette er på grunerløkka. I'll let you know:-)

På Balder-klinikken er det visst ei JM som utfører dette. Jeg har fått time der førstkommende tirsdag. Sto på nettsiden deres at det var mest suksessfullt i uke 32-36. Jeg er 37 på mandag, men i og med at poden er ca 14% mindre enn gj.snittet er det sikkert sånn ca som uke 36 til uka :o)) Regner med at det er pga str. at de har størst suksess tom uke 36.

Hadde jo seteleie sist også, så sjansen for at han snur seg denne gangen uten hjelp er jo lik 0. Det koster kr. 500,- 1 gang og 350,- pr gang etter det. Det er jo ingen garanti på at det fungerer, men jeg synes det er verdt et forsøk i alle fall noen få ganger :o)

Holder dere oppdatert jeg etter at jeg har vært der - åååå håpe håpe!

hadde time hos akupuntøren min i dag. Fortalte om seteleie. Hun satte ikke nåler, men jeg fikk med meg to "sigarer" som jeg skal holde rett over tærne i 15 min. Heter Moxa eller noe slik. babyen skal visstnok bli veeeeldig aktiv av dette, og i mange tilfeller snur de seg. Må innrømme at jeg er litt skeptisk. For kan det være så bra når babyen reagerer så kraftig mot det??? Hun sa at det er begregnet på seteleie babyer og helt ufarlig da. Er bare d at d er nålene som er mest kjent i vesten. Får prøve en gang i kveld å se:-)

He he... Hadde noen sett oss i går, hadde de nok trodd vi var blitt med i en kult eller noe:-) Men uff og uff...:-) D stinker noe så inni h....!!!!! Var ikke verdt d pga lukta. Alt i leiligheten stinker. Sofa, gardiner, vogna, babytøy (!), ja ALT! Ikke hadde d noe effekt heller. Babyen rørte på seg, men ikke mer enn normalt. Gidder ikke prøve d igjen. den nye fine leiligheten blir jo ødelagt...Hadde vi hatt balkong, så kanskje...

Annonse

Jeg ville ikke gitt opp vendingsforsøket enda hadde jeg vært deg...

For 2 år siden lå dattera mi i seteleie, og i uke 36 fikk jeg akupunktur og moxa-behandling. Nålene satt akupunktøren min på dagtid på klinikken hennes, og de skulle åpne opp for at kroppen skulle klare å snu den lille. Om kvelden skulle jeg så "fyre opp" moxa-sigaren (moxa er det samme som burot, helt ufarlig, men veldig effektivt mht svangerskap og fødsler), og holde dem i 20 minutter nær et punkt på hver lilletå. Høres underlig ut, og det føltes litt merkelig også. Men prinsessen inne i magen ble helt "vill", og neste dag ble det konstatert hodeleie på UL på sykehuset (jeg hadde tilfeldigvis seteleie-utredning på sykehuset dagen etter behandlingen). Både jeg, mannen min, og JM på sykehuset ble litt satt ut fordi vi absolutt ikke hadde forventet dette, men lykken sto selvfølgelig i taket :o)

Grunnen til at akupunktøren satt nåler i tillegg til at jeg selv skulle bruke moxa-sigaren, var at nålene skulle sette i gang prosessen med å snu barnet, dvs frigjøre de hormonene som skal til på dette tidspunktet i svangerskapet. Vi har jo varierende nivåer av hormoner og forskjellige hormoner i kroppen på de forskjellige stadier av svangerskapet, noen er mest markante i starten for å påvirke det som skjer da, mens andre er mer markante etter hvert. Hvis kroppen ikke har "forstått" at "nå nærmer det seg fødsel, og da må jo hodet vendes ned", så kan det i følge akupunktøren min skyldes at hormonene som styrer denne prosessen ikke har kommet skikkelig i gang. Nålene skal stimulere dette...

Jeg var redd for seteleie i dette svangerskapet også, men nå er det som om kroppen min har forstått hva som skal til og hva som skal gjøres, og lillebror i magen har ligget med hodet ned hele tiden :o)

Jeg kunne skrevet mye om dette, men du kan jo selv lese en artikkel

som akupunktøren min har skrevet (hun er sykepleier og akupunktør, og veldig dreven i dette): http://home.online.no/~o-graf/vending.htm.

Du finner akupunktøren min her: http://www.portalenhelse.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...