Gå til innhold

Dere med placenta anterior..

Anbefalte innlegg

Jeg melder meg inn i klubben.... Vi kjenner jo vanligvis bevegelser litt dårligere enn andre. Forblir dte sånn hele svangerskapet tro, eller er det sånn at jo større og sterke knøtten blir, jo bedre kjenner vi det til tross for en morkake som ligger i veien?

Skulle jo tro det....

Tenkte jeg skulle forhøre meg med andre før jeg begynner å glede meg til å skulle kjenne mer, oftere og tydeligere etterhvert!

Når kan jeg evt forvente å kjenne det bedre da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5078495-dere-med-placenta-anterior/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke gi noe svar, men vet at morkakens plassering har innvirkning.

Hvert svangerskap er jo også forskjellig, babyene er ulike. I mitt første svangerskap kjente jeg knapt liv, vet ikke om jeg kjente det hver dag, men hadde ikke noe å sammenligne med, så jeg var ikke bekymret. Ut kom en rolig, snill og bedagelig anlagt unge, det var lett å kjenne igjen personligheten fra hans oppførsel i fosterlivet.

I mitt andre svangerskap var det mer dans og fotballkamper inni magen, ja. Hun var hissig, og likte verken fysiske aktiviteter hos mor, eller det at jordmor lyttet på henne. Hun var i perioder så aktiv at jeg knapt orket å være sosial mens hun styret på. Ut kom en temperementsfull og aktiv liten frøken, også denne gang stemte bevegelsesmønsteret inni magen min med hennes personlighet etterpå.

Så mengden fosterbevegelser man kjenner kan avhenge av så mangt. Det som er viktig er visst å observere endringer i bevegelsesmønsteret.

Hei på dere! Nå vet jeg ikke hvor langt dere er kommet, men jeg kjente faktisk ikke spark/dunk før i uke 24-25. Er nå i midten av uke 27- og nå kjenner jeg henne mange ganger om dagen. Men pappaen kan ikke kjenne noe enda... Men jo større barnet blir- jo kraftigere blir bevegelsene :) Men tror vi skal være glade for å ha en liten støt-demper der inne, mange som ikke får sove pga voldsom aktivitet ;)

Lykke til videre !

jeg er med i klubben.

er 2. gangs og hadde en bedaglig unge inni meg sist og ut kom en bedaglig unge. Da var morkaken bak.

Nå er morkaken som sagt forran jeg er 20+5 og kjenner litt nå og da. i dag har det nesten ikke vært noe. Når jeg kjenner babyen er det somregel akkurat at han prøver å sparke seg ut nedentil...hvis dere skjønner....litt ekkelt.

kjenner han mer på venstre side så jeg regner med at morkaken ligger forran til høyre....gleder meg til jeg kan kjenne han mere.

Jeg vil tra at vi hele tiden vil kjenne det litt mindre midt foran på magen, men kjenne det like mye på siden og mot ribbene (*sukk; he he*). Jeg kjente HELT sikkert bevegelse og et tydelig spark 16 mai. Og da var jeg 16+6 følge ny UL termin. Og jeg som har etterlyst bevegelser for 2 uker siden, he he... Men det ante meg at jeg hadde foranliggende morkake..... Gleder meg også til jeg kjenner mer, det er så deilig :..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...