Gå til innhold

Behandling for bekkenløsning.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg slet mye med bekkenløsning i mitt forrige svangerskap. Gikk da til en fysioterapaut som var ekspert på bekkenløsning. Det hjalp meg ganske lite egentlig.

Fikk varmebehandling med massasje ved hver time. Det gikk ut på at jeg fikk en veldig varm matte, eller noe lignende.., som lå og "myknet" opp rundt korsryggen/rumpa ganske lenge. .Med påfølgende massasje i samme område rett og slett.

Følte meg bedre i bekkenet der og da, og rett etterpå, men det tok ikke lange tiden før bekkensmertene var der igjen...

Ellers går mye av behandlingen for bekkenløsning ut på å forebygge plagene. Hvordan man bør gå, sitte, ligge, reise seg osv. og hva slags hjelpemidler/ metoder som kan gjøre det enklere når smertene er der.

Det er iallefall mitt inntrykk av behandlingen.

Lykke til :)

Hei!

Min fastlege anbefalte bassengtrening og ga meg henvisning til det. Denne treningen har hjulpet masse og er i følge legen min den eneste vitenskapelig beviste behandling som i så godt som 100% av alle tilfellere fører til bedring.

Og så får man beveget seg litt også:-)

muligens jeg som er dum men skjønner ikke hvordan man klarer å få teipet bekkenet,

selv bruker jeg bekkenbelte og det fungerer greit i de periodene jeg må stå og gå mye, er sykepleierstudent med praksis på kirurgisk avdeling også trener jeg hos fysioteraputen en gang i uken og gjør øvelser hjemme. vet ikke helt om det fungerer topp, men vet ikke om jeg ville vært mye værre om jeg ikke gjorde det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...