Gå til innhold

Noen med barn tatt med vakuum?

Anbefalte innlegg

Jenta mi ble tatt med hard (så finnes det vel en bløt også...?) vakuum for 2½ mnd siden.

Hun har en "fordypning" i hodet - altså man kan se litt av hvor koppen satt. Ikke bare merke i huden, men også i "skallen".

I tillegg synes jeg hodet er litt skeivt i retning hvor koppen satt.

Er det noen flere som kan se det på sine barn? Retter det seg til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5078102-noen-med-barn-tatt-med-vakuum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var helt "cone-head" i en retning de første to dagene, men så rettet det seg. Skikkelig lilla der koppen satt. Men så rettet det seg og hun ble fin og rund igjen utrolig fort, vi kunne egentlig ikke tro det gikk an. Hadde kjempestor fontanella, veldig lenge.

gutten min ble tatt med vakum.etter 20 minutter med presing uten att jeg fikk han ut . han var rar i hode par dagen blå og blod utredelse, ikke noe pent syn. men han har fått kiss kidd.pga att han ble sittene nede i bekkenet lenge hadde en lang fødsel på 34 timer..pluss tidlig født. gått til manuelterapaut med han. håper att han blir bedre i nakken sin,,

Fødte en nydelig liten jente for 2½ måned jeg ogå, hun hadde hodet litt bakover,kom ikke ut etter nesten 1 time med presse rier, legen måtte bruke vakuum for å rette på hodet. Hevelen gikk over etter to dager, men hun er fortsatt rød der hvor vakuumet satt.

Annonse

Vår jente ble også tatt med "hard" vakuum pga hodet hennes lå skjevt i bekkenet. Hun hadde skikkelig conehead rett etterpå, men det gikk ned igjen i løpet av dagen. Hun har ikke noe merke på hodet nå, hun er 5 måneder. Men jeg har hatt henne hos fysioterapeut, for de mente nakken hennes var litt skjev etter fødselen. Hun fikk sånn C-svai da hun lå på magen. Men dette er mye bedre nå ;-)

Min gutt ble også tatt med vakum,han hadde en "fødselssvulst" også siden han kom ned i skjeden tidlig og på denne fikk han ett blåmerke etter vakumet,hevelsen gikk tilbake på ett par dager,blåmerket forsvant gradvis di første ukene,når han var en 14 dager kunne man ikke se det lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...