Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Er det noen som har erfaring med å ta med sportsvogn på flytur. Blir de fort ødlagt??? Er det noen flyselskap som har hard embalasje å pakke det inn i ??
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 de er flinke til å "lempe" ja . tror du kan få trekk tror jeg men er ikke helt sikker på det
alvis Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har hatt vogn med på fly flere ganger. Den har blitt ødlagt to ganger. Du må pakke den inn i en plastikkpose. Sist jeg tok den med måtte jeg skrive under på at jeg tok vognen på eget ansvar??? (Norwegian).
atakama Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg reiste med norwegian, men mått ikke skrive under at vognen var med på eget ansvar. Pakket vognen inn i en stor plastpose som lå klar ved spesialbagasje-innleveringen. Vognen kom hel frem og tilbake. Men har hørt at flyselskapene har egne avtaler med vogn-forhandlere om erstatning - så en del skader oppstår nok.
Ranveig R Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Norwegian fraskriver seg alt ansvar dersom vogna ikkje er pakka i hard emballasje (og kven kan vel dra på ein gigantisk koffert til vogna..??). Vi har flydd med Norwegian 4 gongar, 2 med Quinny-vogna og 2 med reisetrille. Begge gongane har vi pakka vogna i plastposen vi fekk på flyplassen (Obs! Ta vare på posen dersom du skal til utlandet, det er slett ikkje sikkert at dei har ny pose når du skal heim att.), og har fått vogna uskadd fram. Når ein skal ut å reise er det uansett lurt å ha reiseforsikring, og den burde dekke eventuell skade på vogn/bagasje sjølv om ikkje flyselkapet dekkar det.
Guttemamma x 3 Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Tidligere brukte vi alltid Norwegian når reiste i Norge, men i høst begynte de å fraskrive seg ansvaret for vogner. Fikk ikke høre om det før vi sto i skranken for å sjekke inn og da var det for seint å bytte til SAS. Selvfølgelig fikk vi vogna ødelagt på den turen. Norwegian dekker ingenting, men vi fikk igjen på reiseforsikringen fordi vi hadde klaget på flyplassen og fått dokumentasjon på at skaden var oppstått under bagasjehåndteringen. Etter det har vi ikke valgt Norwegian når vi skal ut å fly. Bruker heller SAS som tar fullt ansvar også for barnevogner.
Ella i farta Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Vår vogn ble ødelagt, har akkurat fått igjen på forsikringen. Det var en bagvogn og det var små trivielle ting som ble ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Ja det er bare å ha reiseforsikringen i orden så dekker den for barnevognen............................. Så slipper man å bytte over til de sure SAS damene pga en sånn ting......................................
tullla Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Har flydd med Norwegian, pakket i pose og sendt som spesialbagasje, og det gikk bra. På vei hjem fikk vi til og med beholde vognen helt til vi skulle gå på flyet, og det var digg!! Ikke lett å drasse på baby og stelleveske og håndbagasje og shoppingposer rundt inne på flyplassen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå