Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Lurer så veldig på hvordan vondt en fødsel gjør? Vet det er vanskelig å forklare, men jeg lurer så. Er det sånn at man begynner å gråte?(teit spm egentlig) Ikke det at jeg er redd for å begynne å gråte, eller er det sånn at man bare blir helt fjern? Ønsker så inderlig at jeg og sambo får en fin fødselsopplevelse sammen.
3småengler Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Det er vanskelig å beskrive smertene en opplever under en fødsel og det er veldig individuelt hvordan det kjennes for den fødende. Det er i tillegg individuelt hvor smertene er sterkest. Mange kjenner det mest i ryggen, mens jeg for min del har vondt i magen når jeg føder - som sterke mensensmerter. Jeg kan jo bare forsøke å beskrive mine smerter og ingen andres. For min del har fødslene bygget seg gradvis fra kynnere til sterke rier. Jeg har ikke grått under fødsel, for smertene har jo sluppet taket når rien er over og jeg har hatt fine pauser på noen minutter i mellom hver ri. Mannen min har vært en god støttespiller og tatt tiden mellom og på hver ri. Det har gitt meg oppmuntring til å mestre riene og fødslene har vært to kjempefine opplevelser vi har hatt sammen. Når åpningsfasen har vært over, har jordmor kommet mer på banen og hjulpet meg gjennom utdrivningen som bare har vart noen få minutter. Dette ble langt, og jeg vet ikke om dette forklarer noe for deg. Du får bare se fram til en helt ny og kjempestor opplevelse for dere. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Takk for supert svar. Gleder meg veldig fordi jeg håper på en fin opplevelse for oss, men det er litt skummelt å tenke på og. Men når man først står oppi det er det jo ingen vei tilbake, og smertene varer ikke evig. Blir veldig spennende.
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Hei. Synest du "føder i juni" ga et kjempe fint svar Du beskriver det som en posistiv opplevelse selv om det kan være vondt og tøfft på veien. Supert :-))
Eliise Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Jeg er førstegangs så jeg vet ikke hva som venter... Men jeg husker jeg leste en tråd her hvor flere personer sammenligna det med å bæsje en melon =| Høres jo ikke akkurat godt ut.......
termin i juli fikk jente 3.7 Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 den følelsen av at du må bæsje en melon kjenner jeg igjen. men det var bare når jeg kjente første pressri og ikke forstod helt hva som skjedde. Når jordmor kom og forklarte meg at det var pressrier ble alt bedre. Endelig skjedde det noe, jeg kunne presse og følte at det var fremgang. jeg synes ikke selve utdrivelsen var noe serlig vond. fokuserte mer på å presse når jeg skulle og sånnt. Åpningsriene var verst, for det gikk så sakte da. Jeg hater å gå gravid, og mener det når jeg sier at jeg heller ville vært gjennom 4 fødsler for å slippe å gå gravid i så mange mnd. bare gleder meg til fødselen jeg, og den premien som du får opp på brystet når det hele er over, får minnene om smertene til å blekne med en gang:-)
Eliise Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Takk for at du får det til å høres så fint ut!! Det er vel gjerne skrekk historiene som kommer ut, og som blir husket.... Folk gjør det jo gang på gang så det kan jo ikke være sååå ille =) Jeg gleder meg sånn til å bli mamma nå! Klarer nesten ikke å vente...
termin i juli fikk jente 3.7 Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Mitt råd er å ikke høre på alle disse skrekkhistoriene. Ingen fødsel er lik, din blir helt unik og spesiell for deg og din mann. Jeg klarte å følge mitt eget råd forrige gang, og hadde ikke sånne skrekkhistorier i hodet når jeg kom til føden. Jeg starta med blanke ark kan du si. Hadde en helt grei og normal fødsel, og har bare denne å sammenlikne med denne gangen. Og hvis jeg får en lik fødsel, så blir jeg ikke avskremt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå