Agne Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Dag 15 og egentlig ingen realistisk sjangse for noe babyprosjekt denne mnd heller. Skulle få fatt i noen svømmere i går kveld men så begynte hen dette maset om det bare var for å få barn at jeg var interessert. Egentilg så har han jo rett. Litt forsent var det nok i går men jeg ønsket så å ha hatt en prøvedag som kanskje kunne treffe. Dag 14 kunne teoretisk ha gått inn selv om jeg har syklus på bare 25 dager. Åhh jeg blir så eitrande sliten av dette altså. Han vil snakke om dette mens jeg synes ikke det er noe mer å snakke om. Jeg vil ha nr 4, han vil det ikke, hva er det da å snakke om??? Sa til han at han bare fikk sterilisere seg da. Det vil han jo ikke. Jeg kjenner meg så superlei meg av dette styret, har sagt at jeg vil gå slik og håpe fram til jeg kommer i overgangsalderen. Han sier at han føler seg kjempepresset av meg. Så er han vel presset da, men det føler jeg meg også. Æsj, nå vil jeg bare gråte. Skal heldigvis på a-vakt snart så da slipper jeg å se han i ettermiddag. Jeg er kjempesår akkurat nå og får ikke til å snakke med han. Sutre sutre, heldigvis skal jeg på jobb både i morgen på dag + lørdag på dag. Godt å ha noe annet å tenke på. Får vel kjøpe meg sexleketøy, jeg da, hehe, komisk er det i allefall det da, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninni36 Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei Agne Jammen ikke lett dette her, når man er ikke er enige om flere barn eller ikke. Mannen mine og jeg har også den samme praten for tiden, og jeg føler at det er kjempeviktig å prøve å forstå hans ståsted også. Har skjønt at det er mange følelser som settes i sving hos mannen også, når vi damene plutselig får så veldig lyst på kos. De kan lett føle seg litt brukt (som en avlshingst) og oppleve at dette er en skikkelig "turn-off". (mange av oss har jo sjelden så mye og så ofte lyst ellers..) Også menn har behov for å føle seg ettertraktet og elsker for sin egen skyld (ikke bare for at de kan gi oss det barnet vi ønsker oss), og de kan lett bli litt trassige når de opplever/føler det motsatte. Sex er jo for dem, det kos, klapp på kinnet og omtanke / omsorg er for oss - et tegn på at noen elsker dem. Når dette blir truet (hun vil ha sex for å få barn, ikke for at hun elsker meg..), tror jeg mennen våre kan få det litt tøft (kanskje ubevisst også...) og gå litt i vranglås. Tror mange ganger at de bare på en litt enkel måte vil ha oss til å forsikre dem om at vi elsker dem over alt på jord. Jeg og mannen min har hatt gode samtaler om dette, og jeg har kuttet ut alt fokus på riktig timing av sex. Vi har når vi har lyst (selvfølgelig vet jeg når det er gunstig - men ikke han :-) ) Vi har heller ikke fokus på at nå skal vi prøve å lage barn, men han bruker i alle fall ikke prevansjon, og her om dagen sa han at han nok holdt på å endre standpunkt (HURRA). Så med litt omtanke for han, noen gode samtaler der jeg har vektlagt å forstå hvordan han har det og hva han vil, samt sagt at jeg respekterer det men at det ikke er det jeg vil, har han nå myknet og det går rette veien. Jeg har selvfølgelig også fortalt han om hvor viktige det er for meg å få et barn til, og om det savnet jeg føler etter at vi mistet i november, men at jeg selvfølgelig aldri ville presse han til noe han ikke er klar for. Men, sa også klart i fra at jeg ikke ville ta initiativ til prevansjon, at det ble hans ansvar. Han spurte om jeg allikevel ville ha sex, noe jeg bekreftet, han har også testet meg på dette et par ganger og blitt beroliget av det. Uff, dette ble lang, men skjønner jo så godt hvor frustrert du er, har jo hatt det sånn selv. Men, skjønte at å fortsette slik vi gjorde ikke førte noe godt med seg, og vi kom til å kommer mer og mer langt unna hverandre. Og det ville jeg jo ikke, mannen min er jo et av de viktigste menneskene i livet mitt. Jeg måtte bare jobbe litt for å få han til å forstå det, og nå ser ting ut til å ordne seg. :-) Det er jo ikke sikkert dette ligner på deres situasjon, men ville bare fortelle hvordan vi har løst det når spm om baby ble for vanskelig. Lykke til Agne, håper ting ordner seg for dere også. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5078060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Del Skrevet 18. mai 2006 Kjære agne! Det høres ut som det har låst seg litt hos dere. Ninni har kommet med mange bra synspunkter som jeg tror det er mye i. Ville bare si at det er viktig å mobilisere litt lyst utenom el perioder også, sånn at han ikke føler at det bare er sæden hans du vil ha..... Kanskje finne på noen litt "frekke" greier som får fokus bort fra "bollelaging" om du skjønner. Og litt på hans premisser kanskje. Menn drømmer nok om litt andre ting enn oss av og til. Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg selv er så kreativ da, men min mann har det heller ikke sånn. Han reiser som et lyn fra jobben hvis jeg sier jeg vil ha et nummer...Snakk om service! Bare synd det ikke blir barn av det... Håper du med din kløkt kan få det til å bli som du vil, det er jeg veldig god på. Han sier alltid spøkefullt: vi gjør som du vil, eller du har alltid rett. Men det er det mye mere sant i enn han aner!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5078639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agne Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 19. mai 2006 Tusen takk for gode råd og hjelp og støtte. Dere er så snille og kjempekloke jenter. Må vel prøve å høre på dere supresnupper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5086029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #5 Del Skrevet 19. mai 2006 Uff, skjønner godt frustrasjonen din Agne!! Det er så forb... irriterende når de stadig vekk ombestemmer seg! Skjønner de ikke hvordan det er for oss??!! Min mann gjorde også det stadig vekk tidligere, men det er heldigvis en stund siden nå. Han har vel skjønt at det ikke er noen vits, eller rettere sagt hvor mye dette betyr for meg. Og jeg er helt enig med Ninni og horatio. En må vise litt kvinnelist ;o) Masse lykke til med dette da Agne, håper du slipper å være så lei deg for dette noe lenger. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5092089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion71 Skrevet 20. mai 2006 #6 Del Skrevet 20. mai 2006 hei der, mange kloke ord om en vanskelig situasjon.. jeg har to barn og er nå samboer med en som ikke har egne. han har ventet på at jeg skal bli klar for våre barn, så jeg er ikke i deres situasjon... samtidig skjønner jeg godt "besettelsen" det kan bli med å få barn (lage) og gunstige tider, skjønt vi har kun vært gjennom en prøving og TR kom dessverre.. Hør på Ninni's kloke ord, bruk tiden og nyt hverandre. Viktig å forstå hverandre og vise hverandre at man faktisk er glad i og respekterer den andre part. også menn trenger den bekreftelsen og noen overraskelsesmomenter - i tillegg kan kvinnelist brukes til så mangt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5103156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicco Skrevet 20. mai 2006 #7 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg er kjempeheldig og har en mann som er veldig glad i barn, og flink, og hos oss har det aldri vært noen diskusjon om vi skal ha fler eller ikke - bare når. Han har alltid sagt at han vil ha fler, men forstår meg hvis jeg ikke vil det, det er tross alt jeg som har hatt de store belastningene med svangerskap og fødsler. Spesielt de to siste svangerskapene kunne være en prøvelse. Må si at jeg har lite sans for de som kjører sitt eget løp, slutter med prevensjon, og "lurer" mannen. Et nytt familiemedlem vil jo alltid påvirke hele familien, også mannen. Han må ha sjanse til å påvirke sin egen livssituasjon. Men jeg tror det er mer genetisk for oss damene, det med å ønske seg flere barn. Det er kanskje vanskelig for menn å¨forstå. Hver enkelt kjenner vel sin egen mann best, og vet hvor langt en kan gå. Noen vet kanskje at hvis barnet først kommer, så vil han også glede seg over det. Andre vet kanskje at et nytt barn vil slite på forholdet og da må en jo ta de riktige valgene. Ønsker dere i alle fall lykke til, dere som sliter med umotiverte menn.(Men SEX skal de ha....!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5077775-s%C3%A5-satt-jeg-her-da/#findComment-5104053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå