Gå til innhold

til syden med en spire?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har planlagt tur til syden i sommer?Hvilke tanker har dere om det?Er prøvere vi,men litt usikker i forhold til at vi reiser til spania i sommer..Tenker på maten..og hva skjer hvis man mister eller trenger lege?hmm...mye å bekymre seg for..vet jeg ikke bør tenke slik men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderte å dra til Thailand, men samtidig prøvde vi å bli gravide. Ringte derfor til vaksineklinikken for å spørre om jeg kunne ta vaksiner før jeg ble gravid, og så reise i begynnelsen av svangerskapet. Sykepleieren der anbefalte meg ikke å reise og hvertfal ikke til østen. I tillegg sa hun at hun ikke ville anbefale meg å reise til syden. Dette pga hygiene, mat og ikke minst at det er usikkert hvilke tilbud det er der i med tanke på sykehus dersom det skulle skje noe. Så i sommer blir vi hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Hellas med hele familien da pappa blir 50 og spanderer tur på alle. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er det noen som har fått andre mer positive råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på helsestasjonen nå..tenkte å ta en liten prat med jordmor der,høre hva hun sier..hører fra meg senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på nettet på "gravid i syden" det kom flere treff, noen anbefalte ikke å dra, noen anbefalte ikke det de første 3 månedene i svangerskapet og noen ga råd om hvordan redusere risiko på ferie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Kreta i sommer, og gleder meg! Jeg blir 3 mnd på vei når jeg er der. Det gjelder nok bare å ta noen forhåndsregler med tanke på blant annet mat. Hvis man er forsiktig, så går det nok fint tenker jeg. Jeg ser i hvertfall ingen grunn til å holde meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom hjem etter ei uke på Kreta for en uke siden, og det var ingen problem i det hele tatt. Rådet fra legen var kun å passe på at mat var gjennomstekt, og at frukt/grønt er vasket. Spiste det jeg hadde lyst på jeg, uten problem. Hellas er ganske trygt sånn, selv om maten er "gørr-kjedelig" og ikke smaker noe......

Var 9 uker på vei! Nå er jeg 10-hi-hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 8 uker på vei og skal til Tyrkia på søndag.Legen min sa han ikke hadde noe imot at jeg reiste men veldig viktig med å være nøye på maten du spiser.Spesielt kjøtt,grønnsaker og is sa han. Og viktig å drikke masse vann og bade hyppig så du ikke blir overopphetet..

God tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser kjempe langt når jeg er i uke 17, nesten et døgn på fly, med pause. Legen har sagt at det er helt greit! (så lenge jeg er frisk og rask selvfølgelig) Har lest at det beste er å fly i 2. tri så det passer jo bra for meg.

 

Gruer meg litt til så lang flytur, men det går nok bra med støttestrømper.

 

Uansett, en tur til Syden er vel bare fint!!!

 

Trøster meg med at det er gravide i de landene vi skal til! -og de føder jo friske og raske barn der også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... litt morsomt.... Vi skal også til syden (spania) til sommeren, fordi pappa blir 50 og spanderer tur på hele familien!!

 

Jeg kommer i alle fall til og bli med. Vil være i min 13-14 uke når vi reiser. Tror ikke det skal bli noe problem! Man må jo selvfølgelig være litt påpasselig - og det er vi jo!!!

 

Kos deg i syden du - og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra Spania (er 12 uker i dag) og det var ingen problem i det hele tatt... Snakket med legen min før jeg dro, og hun sa at det ikke gjorde noen ting å dra. Det eneste man må passe på er at kjøttet man spiser er godt stekt, og at frukt og grønt er godt vasket. Jeg forsøkte å spise hamburger et par ganger, tenkte at den helt sikkert var godt stekt, men vil ikke anbefale deg å spise det.. kan ha vært meg som er litt hysterisk, men begge gangene syns jeg den så ganske rød ut... kyllingbryst derimot var "bankers"...

 

Når det gjelder bekymringene om at noe kan skje, så er Spania et av de landene i Europa med best helsevesen, så det bør du ikke bekymre deg for. Det skjer ikke noe der som ikke ville skjedd hjemme. Så lenge du har kortet fra folketrygden med deg er du trygg..:-)

 

Så jeg syns ikke du skal bekymre deg.. men dra til Spania og nyt ferien!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Den hjalp...håper vi reiser på ferie med en liten en i magen...Da hadde ferien blitt helt topp!

Det gjør den jo sikkert uansett for vi har en liten gutt på 14mnd som skal til syden for første gang..blir spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...