Gå til innhold

Er dere supermødre/husmødre?

Frk.Forvirret

Anbefalte innlegg

Som lager all mat fra bunnen av, gjerne syr klær til barna, stryker masse klær, baker kaker,vasker hus og klær ofte, klipper plenen, raker hagen, klipper hekken, vaker bilen, vasker verandaen, maler huset, pusser opp inne, osv., osv..... Jeg syns det er vanskelig å få tid til å gjøre alt mulig sånt, jeg. Med en liten en i huset, en på vei og en opptatt mann. Må slappe av litt også. Setter dere bort gjøremål? Kjøper dere ferdigmat innimellom? Lar dere noe skure og gå? Kjører dere rundt med møkkete bil til tider? Blir gresset litt høyt mellom hver gang dere klipper det? Har masse besøk og disker opp med avanserte kaker og retter? Eller?

Fortsetter under...

Jeg er nok langt i fra noen superhusmor. Bilen er svart bårde utenpå og inni osv. Men jeg prøver å ha middag på bordet hver dag, det blir det satt pris på og er faktisk det eneste måltidet vi somregel har sammen.

En annen ting, husker jeg så et intevju med Gro og Arne Bruntland. De snakket om hvordan det var når Gro ble statsminister. Da fortalte de at å pusse vinduer var en av de tingene som ble bort prioritert. Så kan statsministeren, så kan jeg..... Vinduene her er somregel ikke pusset....

Syns det er viktigere å være sammen med barna når de er små. Tiden går så fort like vel.

Hei!

Ingen super-mamma her heller, men jeg vil være en mamma som er til stede (både fysisk og psykisk) for barna mine. Har ei tulle på straks 2 år, og en liten en som skal komme neste uke. Det er stort sett jeg som lager middagen her, men ikke fordi mannen min ikke kan el vil, det er mest praktisk sånn når jeg går hjemme nå. Jeg lager ikke alt fra bunnen av, men prøver å skygge unna de verste ferdig-produktene (sauser og supper på pose, glass med gryteretter etc.) fordi de ofte inneholder så mye salt, og ofte synes jeg alt smaker litt "kjemisk" og likt. Jeg har ingen skrupler med å lage "ferdig"-kaker (der en kun tilsetter olje og vann etc.), både når vi får gjester el til bursdag i barnehagen etc. Trenger jo ikke si høyt at "dette er posen fra Toro" e.l., he he...

Nå som jeg er høygravid er det mannen min som stort sett tar seg av husarbeid, hagestell og bilvask - jeg er heldig sånn sett, men vanligvis så deler vi litt mer på det. Vurderer vaskehjelp fra høsten av. Med mannen min i full jobb nå før fødselen, og meg selv mer el mindre lenket til sofaen, blir det veldig mye på mannen min, så bilen er virkelig ikke ren og pen for tiden, huset hadde trengt en skikkelig rengjøring, og hagen hadde nok trengt litt ettersyn, men men... Det viktigste er at vi som familie hygger oss når vi først er hjemme alle tre (snart fire), og ikke alltid stresser med å få alt plettfritt, det blir vi sikkert bare mer stresset av - og det er ingen tjent med :o)

Slapp av og kos deg med magen og familien din du :o)

javisst er jeg "supermor", men det har vel ingenting med husmor å gjøre? jeg baker kun boller fra ferdigposer der man tilsetter vann og gjær og baker jeg kaker er det med ferdigbunn og full pakke. Husvask har jeg en dame som tar seg av og dermed har jeg MER TID til min familie.

- og dermed synes jeg at mine prioriteringer er helt etter min smak!

å være supermor er jo ikke å være feilfri, men å gjøre så godt man kan!

Jeg setter ikke vekk gjøremål nei, jeg vil jo ikke at noen skal se hvor jævlig dårlig husmor jeg er.... Jeg kjøper ferdigmat iblant, lager ofte halvfabrikater og lager mat fra bunnen av iblant. Det som stort sett må skure og gå her, er husvask og støvtørk. Det er det verste jeg vet!!! Bilen er veldig møkkete og overlater gressklippen til sambo :)

Har sjelden besøk og når jeg iblant har det, sitter jeg enten og skammer meg for hvordan det ser ut hjemme hos meg eller hvis jeg vet at folk kommer, stressrydder jeg som f... før de kommer.....

Baker gjør jeg iblant fordi sønnen min synes det er så kjekt. Det eneste som stort sett blir gjort daglig, er å sette på en vaskemaskin og å rydde på kjøkkenet. Ellers er det skippertakmetoden som teller her.... Er oppdratt bedre enn dette, men med et skranglete bekken og full jobb samt en 3,5 åring samt en mann som jobber så mye at han nesten aldri er hjemme rekker jeg ikke mer. Orker ikke å ha dårlig samvittighet for det heller....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...