Gå til innhold

August: Flere med symfysemål under 19 i uke 25?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mitt var 25 i uke 25...

altså helt øverst i grønnska...

men har fått beskjed om at så lenge man følger sin egen vekstkurve, så spiller det liten rolle hvor man ligger på skalaen...

Og jeg har ikke hatt noen store hopp hverken den ene eller andre veien...

Det var lite men hva sier jordmor til dettte da?

Vet nemlig ikke hva som ansees for å være normalt og unormalt.

Håper iallefall at beibien din får nok næring,kan jo hende beibien bare er liten av vekst.

Jo, legen min syns det var litt lite, så hun ville ha meg tilbake neste fredag for å kontrollmåle - se om jeg står stille eller om jeg rett og slett bare vokser litt sent. Dersom det fortsatt er lite, sender hun meg på øhj UL slik at de får målt lillesnuppa helt nøyaktig. Ikke no gøy når ikke alt er "normalt"!

Elias var 4100 gram, så det gjør ingenting om denne ikke blir fullt så stor =)

Hei; )

Skjønner godt at du bekymrer deg men det er sikkert bare lillemor som vokser litt på etterskudd.Vet om ei som opplevde det samme som deg men hvor barnet plutselig satte opp farten og la på seg det hun trengte.Jenter er jo som regel mye mindre enn guttene også.

Jeg har visst et veldig stort fundusmål,er i uke 29+5 og i går målte jordmor det til å være 30,5 cm...grøss..skal jo ut..men mitt forrige barn var bare 2900 gr. da hun kom til.(hennes mål endte vel opp på 35cm)-Føler egentlig ikke at magen min er så mye større denne gangen.

Vil gjerne vite hvordan det går på kontroll neste gang,skal sende gode vekst vibber i mens; )

Hilsen Linda.

ikke tenk på det du. alle er forskjellige. jeg er i uke 26+4 og mitt mål nå var 28cm..som ligger over den grønne...altså ganske stort. Men fordi om målet mitt er stort, betyr ikke det at jeg har en kjempebebi i magen :)

Men visst det bekymrer deg tar du og ringer jordmoren din :)

Annonse

og det vet jeg fordi jeg var på ul for 1 uke siden, og målene hun tok da passet veldig bra med den uken jeg var i :)

Jeg kan jo og si det at med nummer 1 fikk jeg beskjed om at jeg hadde en stor bebi i magen, var på ul 1 gang i uken i 4 mnd. Men da småen kom i uke 37, veide han bare 3155, så var ingen kjempebebi :)

Med mine to første har eg lagt øvers og over det grønne feltet så eg trudde eg fekk store barn, men barna mine var 2750gr og 2985gr da dei kom ut. 47 og 51 cm lange. Eg trur ikkje alltid fundusmålet seier så mykje om baby eg.

Når eg var på kontroll i veke 24 no låg eg akuratt på den røde linja. Er 27veke i dag. Skal på kontroll att i veke 28 (neste mandag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...