Gå til innhold

August: hei sologmåne


sunnfjordmor venter fjerde

Anbefalte innlegg

Ser vi har termin samme dag. Kvar du er fra? Eg bur i sunnfjord og har to barn fra før (gutt født november 03 og jente født april 05) Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor et stykke unna,- i Oslo. Har også to barn fra før, to jenter født i 99 og 02. Har du det bra så langt i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. a er det lettaste av dei tre svangerskapa eg har hatt. Glad for det sidan eg no gar to små og ta meg av i tilegg til meg sjølv. Har du født til termin med dine to jenter? eg fekk guten 12 dager før og jenta 16 dager før, så er spent på når denne vil komme ut. Veit du kva du får denne gang. Fastlegen min trur dt er gutt her denne gang. (han har ultralyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg kan dessverre ikke si at dette har vært det letteste svangerskapet, da jeg har vært innlagt på sykehuset med hyperemesis, sliter veldig m bekkenløsning og falske rier, og har fått migrene i dette svangerskapet. Har vært sykmeldt hele tiden, og kommer dessverre til å være det helt ut. Men humøret er på topp!! Jeg var jo klar over at noe av dette ville dukke opp, siden jeg kastet opp hele svangerskapet med de to andre og hadde bekkenløsning da, også. Har forsøkt litt aktiv sykmelding, men det fungerte dårlig i forhold til min stilling.

Mine barn er ikke så små lenger, 4 og 6,5, og de kan derfor hjelpe til endel. Også har jeg heldigvis en fantastisk mann som har tatt hovedansvaret hjemme i alle disse månedene.

Vi er veldig nysgjerrige på hva vi får, men til tross for flere ultralyder, har det ikke vært mulig å se!!

Førstemann kom 3 dager over ( men riene startet 2 dager over), og andremann kom 2 dager over termin. Utifra det, regner jeg med å føde sånn cirka 2 dager over termin denne gangen, også (??) Men det hadde selvfølgelig ikke gjort noe om barnet hadde kommet littegrann før... Hva er dine ferieplaner? Vi skal stort sett være hjemme, bare ta noen små-turer utifra dagsformen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. syns synd på deg. eg sliter litt med å vere veldig sliten. er avhengig at ungane søv litt på dag for at eg skal få ta meg litt inn. er det dagar dei vaknar etter halve tida er eg nesten på gråten. men er litt slitsomt med ein på 2,5 og ei på 1 år og vere 6mnd på vei med tredje. men skal vere taknemleg at eg ikkje har det slik du har det.

Vi skal ei veke på hytta ellers har vi ingen spesielle ferieplaner. tar det etter vær og helse.

mamma hjelper meg mye om dagene. ho har ofte eldstemann når yngste søv så eg kan koble ut litt.og om ettermiddagene tar mann minn seg mye av ungane.

siste dagane er eg byrja kjenne det godt i ryggen.

med førstemann fekk eg byrjande svangerskapsforgiftning i veke 35 trur eg det var. Derfor vart fødselen sett i gang 12 dgr før termin. andre mann kom av seg sjølv 16 dgr før utan antydning til svangerskapsforgiftning.

har født mine to første på haukeland så er no spent på å føde på sjukehuset i førde. (vi har flytta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syns synd på meg! Jeg vet hva jeg gikk til,- kanskje derfor vi venta så lenge før vi satset på nytt. Dessuten har jeg ikke barna hjemme på dagtid, eldste-jenta går på skole og sfo, og yngste-jenta går i bhg, så jeg har litt mulighet til å slappe av på dagen ( bhg-jenta har litt fri innimellom, for hun er nemlig litt sliten om dagen, siden hun har katt-unger i magen...). Men det blir desto mer liv på ettermiddagen, fordi det da sjelden er kun 2 barn her hjemme... Jeg er litt opptatt av at barna skal få opprettholde det livet de hadde fra før av, hvor vi har hatt ganske åpent hus, men det finnes selvfølgelig dager da det ikke lar seg gjennomføre. I helgene tar mannen min meg seg barna og noen andre barn på sykkeltur ellrs skogstur, slik at jeg får slappet av litt da, også. Så egentlig bør jeg ikke klage. Og barna er så store at de kan hjelpe til med endel oppgaver i huset,- noe de også synes er ganske stas.

Ellers skulle jeg også ønske at mine foreldre hadde bodd litt nærmere, både for avlastning og glede for barna, men sånn er det ikke. Jeg skal føde på ABC- avdelingen på Ullevål denne gangen, og har tidligere født på Ullevål( vanlig avd.) og Aker. Har veldig forskjellige erfaringer fra de fødslene, og gleder meg til å føde på ABC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig og høre om"kattungene" Min eldste har nemleg ein krokodille i magen.det har han fortalt til oss og dei i barnehagen. veka som kjem er han tre dager i barnehagen så da får eg slappe av litt når minstejenta søv på dagtid.det er godt.I morra skal eg til jordmor på kontroll. gler meg. så blir det vel ein tur til legen før ferien som starter rundt 22.juni. Han har ul, så er spent på om det fortsatt er ein med tut.har funnet ei liste over guttenavn, men eg og mann min har heilt ulike favoritter. spennande kva vi havner opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at både kattungene ( det er nå blitt hele 4 stykker inni der!) og krokodillen kommer ut omtrent samtidig som våre babyer... Min 4-åring er stadig vekk ganske sliten pga. disse kattungene, og lurer litt på om hun kanskje må slutte i bhg for å være hjemme og hvile sammen med meg! ( Men hun elsker bhg, så hun ville nok ikke sluttet om hun fikk muligheten). Det er hennes måte å bearbeide både at Mamma er mye syk, og at det kommer en ny baby. Ganske fascinerende, egentlig!

Storesøstra er opptatt av hva som skjer fra uke til uke med babyen, og passer på at jeg har det bra!! Og hun er veldig nøye på at jeg ikke må nærme meg katte-doen! Da tar heller hun oppgaven med å tømme den.

Vi har ikke kommet frem til noe navn på babyen ennå, og jeg synes det er spesielt vanskelig å finne både gutte- og jentenavn, siden vi ikke vet hva det blir. Minste-jenta mener vi bør få en gutt, fordi det nå er urettferdig for Pappa, siden vi er 4 jenter i familien allerede ( katten er også en jente...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig.

var til jordmor i dag eg. alt var bra. glad for det. skal til legen min 19.juni. gler meg for da får eg sjå den.no lurer vi litt på navnet marius og. må gå no. minstejenta vakna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...