Gå til innhold

Når legger barna seg med hodet ned ? Når fester hodet seg ?

Anbefalte innlegg

Når legger barna seg med hodet ned ? Når fester hodet seg ?

Jeg skal ta ks, og lurer i den sammenheng på hvordan det er med utvidelse av bekkenet osv. Når skjer dette egentlig ? Er det mest ekstremt rett før fødselen, altså at det vider seg mest ut da, eller skjer dette lenge før ?

Altså - vil mitt bekken utvide seg på lik linje med en som skal føde vaginalt ?

Fortsetter under...

Du får en statistisk dato for dette med når hodet fester seg i forhold til din termin hvis du sjekker terminkalkulatoren på babyverden... ville gå inn å sjekke om jeg husket riktig, men det ser ut til å være en feil på siden...

Dette med bekkenet vet jeg ingenting om...

Min hadde lagt seg med hodet ned da jeg var på ul i uke 24. Han kan snu seg, men legen sa at har de først lagt seg til sånn pleier de å bli liggende med hodet ned. Mener at hodet ikke fester seg på en stund ennå. Det står vel også i disse bøkene vi har fått av jm/lege.

Tror ikke bekkenet blir så utvidet av det. Er ikke dette mer hormonelt?? Bekkenet vier seg jo helt klart mest ut under fødselen for da presses jo ungen ut imellom der. Om bekkenet ditt vil utvide seg like mye vet jeg ikke. Det er jo de som har bekkenløsningsplager selv om de har tatt keisersnitt. Du vil vel kanskje slippe noe, siden du slipper utdrivelsesfasen.

Hadde snakket med JM om dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...