Mamma_til_2_gutar_og_ei_jente Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jenta mi er 4 måneder og har arvet et babygym, et helt enkelt et. Men, hun HATER det, skriker kjempemasse når jeg legger henne der. Har jo sett at det finns mange morsomme (de ser i hvert fall morsomme ut) babygym å kjøpe, men syns det er litt mye penger å kaste ut hvis hun ikke liker dem. Og så føler jeg kanske at hun begynner bli for gammel, men er hun egentlig det? Når begynte deres barn å leke skikkelig med babygymmen, og hvor lenge?
studentmamma-82 Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Hei! Jeg begynte å legge gutten min under babygymmen når han var 1 mnd, han likte å se på den. Begynte vel å leke mye med den fra 2 mnd. Han brukte den frem til han var ca 8 mnd, da hengte jeg lekene på grinda, og paket vekk selve stativet. Pakket vekk resten når han var ca 10 mnd. Så jeg hadde nok kjøpt en nå om jeg var deg. Hadde kjøpt en med lyd og kanskje lys.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 lillemor begynte å interessere seg for babygymmen da hun var litt under 4 mnder. Fikk den da hun var ca 3 1/2 mnd. Var da hun begynte å interssere seg for leker i det hele tatt. Hun kan/kunne ligge å leke med den i 10-20 min alene. Nå ligger hun ikke så lenge før hun snur seg, og finner andre ting å leke med. Sønnen min brukte også babygymmen lenge. Mener vi hadde den stående til han var ganske stor (1 år kanskje) før vi pakket den bort. Men på slutten lekte han ikke mye med den.
løva Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Er kanskje ikke så lett å "venne" henne på det nå, men du kan jo prøve litt til med den du har. Tror ikke hun bryr seg om at den er enkel........ Jeg begynte med babygym da hun var 1 mnd og nå ligger hun under den ofte.
tone.m Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Stjerna mi hatet den til hun var ca. 2,5 mnd. Det var nok pga at hun ikke var selvstendig nok til å ligge der alene (bedre med armkrok...). Plutselig begynte hun å elske den, fiklet med lekene og koste seg som bare. Det jeg merket ved ca. 5 måneder var at den ble for lite stimulerende for henne; hun ble liggende å leke med lekene som hang over i steden for å bevege seg selv. Dette oppdaget jeg ved at når vi var andre steder hvor det var lekematter; hun begynte å bevege seg fra side til side etc. som hun ikke gjorde hjemme. Da ble det etter en gradvis tilvenning til matte fort slutt på babygymmen. Konklusjon; jeg ville ikke brukt penger på å kjøpe en mer fancy babygym ved 4 måneder.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Min gutt er nå 4 måneder,han har vært glad i å ligg under babygymmene sine fra han var en mnd,men nå er det ingenvits i å legge han under for da blir han bare såååå irritert for lekene sitter jo fast og han kan jo ikke få di inn i munnen da:-)så jeg ville ikke brukt penger nå p ådet...Lekene på en av mine gymmer kan tas av så di leker han ennå mye med...
nalina Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 marius har ligget under babygymmen fra dag 1 omtrent. vi kjøpte den fra fisher price som det vingler en fugl under som samtidig spiller musikk;) den er kremen for oss.. men nå snur gullet seg over på magen og da stanger han i den.. så nå har jeg tatt den bort;) vi tok av lekene på den og han leker med dem enda;)
winneboo Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Hun ble kjempeinteressert i den da hun var ca 3mnd. Da kunne hun fint ligge under der en stund alene. Da hun var 5,5mnd så var den ikke interessant lenger.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Vi la gutten til å se på babygymen fra han var to mnd ca. Da han ble tre mnd ble han mer og mer interessert i den, og nå som han er 4,5 mnd er det ganske høylytt leking med den til tider. Han elsker den da! Men kun i korte perioder.. Er en sånn helt vanlig standard en, med tre punkter hvor det henger leker ned. En bamse, ett speil og en ball med noen kuler inni. Dasker og slår på den som bare det han!
Tixi Skrevet 18. mai 2006 #10 Skrevet 18. mai 2006 Her har vi brukt den siden ca 1 mnd. Stor stas lenge, men plutselig ble hun irritert og sint på den, som en skrev her lenger opp så fikk hun ikke lekene inn i munnen. Har hengt lekene i god gammeldags buksestrikk, ikke for stramt, men slik at de kan tøyes litt og det har slått an skikkelig her. Har den helt enkle typen som Kamilla og Daniel nevnte. Knytte de selfølgelig godt og sjekker alltid at de henger godt så hun ikke får smikka seg av at strikken ryker da.... Nå er hun over 6 mnd og bruker den daglig, "ommøblerer" den stadig vekk, flytter den rundt om kring og koser seg=)
Mona2 Skrevet 18. mai 2006 #11 Skrevet 18. mai 2006 Vi har også brukt babygymmen fra dag 1 og det var virkelig velinvesterte penger! Han hadde en periode ved 3 mnd alder hvor den ikke var så morsom, men så ble den kjempe topp igjen! Gutten er nå 6 mnd og 3 uker og vi har den i lekegrinda. Vi har den fra fisherprice med fugl på, og det går hardt utover den stakkars fuglen. Han ommøblerer litt og er hardhendt, men koser seg med den:) Ville kjøpt en med lys, farger og musikk om jeg var deg!
mammaen til G & A Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 Alle babyer er vel forskjellige, og jeg ser poenget ditt ja. Ikke mye vits i aa kjoepe babygym dersom hun ikke ser ut til aa like det. Snart skal hun over til andre leker... Her begynte jeg aa legge vesla under leke gymmen nesten fra hun var foedt. Hun elsker den da, og kan ligge under den i nesten en time aa bare se og gripe etter leker.Hun er tre maaneder. Men tror rundt fire maaneder at det kan vaere andre leker hun vil like bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå