Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Har tre uker igjen til termin. Sent på kvelden 16 mai begynte det å renne noe blank væske etter at jeg hadde vært på toalettet. Hmm tenkte jeg. Det kjente ikke ut som jeg tisset. Jeg hentet til slutt et uringlass som jeg tisset på..og joda vesken var helt blank! oj, tenkte jeg. med skrekkblandet fryd. Det var ikke akkurat beste timingen da. To små jenter lå og sov og gledde seg veldig til 17 mai dagen etter. Men så stoppet det å renne. Jeg ringte til føden og forklarte at der var kommet litt blank veske. Men at det ikke var mye. De to forrige svangerskapene hadde vannet også gått..men da var alt kommet på en gang. De ba meg komme med en gang. Jeg skulle innlegges! Vi fikk ordnet barnepass og dro til føden. De spurte om det fortsatt rant fostervann, om farge konsistens etc. Jeg forklarte så godt jeg kunne. Men la trykk på at det ikke var så mye som var kommet ut. Men at det var blank veske. Jeg spurte om det kunne være noe annet. Jeg hadde ikke fått noen rier etc. Men nei sa de..det kunne ikke være noe annet! De forklarte videre at det var helt vanlig at det kunne ta opptil et døgn før riene startet. Og at dersom de ikke startet skulle jeg bli satt i gang om 24 timer! Hjelp tenkte jeg. Vi ventet og ventet..sov lite den natta. men ingenting skjedde. På morgenen 17 mai var jeg ikke det spor dårlig, bortsett fra at jeg var syk etter å få reise hjem til de to små jentene og feire 17 mai. Jeg kontaktet i løpet av dagen flere jordmødre og spurte hva som skulle skje. Og alle sa det samme. Fødselen skulle settes igang kl 22.00 dersom ikke riene startet. Jeg spurte om jeg ikke skulle undersøkes. Men nei sa de. Jeg skulle settes i gang enten jeg var moden el ikke, for jeg hadde lekt fostervann. Det var helt vanlig at det lekket bare litt. men da var det vanlig prosedyre der å sette i gang etter 24 timer. De kom inn og informerte om at det enten ville bli drypp el tablett i skjeden, alt etter hvor moden jeg var.Jeg forklarte at jeg bare var redd for å være der unødig. Jeg ville jo aller helst være hjemme idag!Å nei sa de, her blir det fødsel uansett! Så gikk det 20 timer!sliten av mangel på søvn gikk jeg inn og fant en jordmor og snakke med. Hun spurte er du sikker på at det var vannavgang ?det er jo rart at ikke riene har startet?Jeg var helt enig, men kjente at jeg ble ganske frustrert. Hun sa at hun skulle kontakte en lege som kunne ta en test om det faktisk var vannavgang!!!En test! Oj joda etter 24 timer tok en lege en test..og neida. Dette var ingen vannavgang. Vi kunne bare reise hjem igjen. Her var det ingen tegn til fødsel. Det hadde nok bare rent ut en annen veske som kunne danne seg mellom hinnene. Jeg var ikke den første dette hadde skjedd med!! Han måtte videre bare beklage. Han hadde tenkt tanken da han kom på jobb i morges men hadde ikke hatt tid til å undersøke meg!! Får nesten lyst å føde hjemme når det først skjer!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5076065-er-mildt-sagt-forbanna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvilket sykehus var du på? Jeg skal på svangerskapskontroll nå hos fastlegen min, og jeg har også lekket litt "et eller annet".... Når jeg stod på badegulvet i dag tidlig...dryppet det ned på gulvet, og jeg kjenner av og til at det er noe som drypper....ikke mye, men litt... Har 7 dager til termin... Det var litt hvitt på fargen... Var ditt helt blankt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5076065-er-mildt-sagt-forbanna/#findComment-5076135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #3 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg var i Ålesund. Angrer på at jeg ikke tok med uringlaaset og fikk undersøkt det med en gang!! Mitt var helt blankt ja. Det kan selvsagt være fostervann. Men det kan og være slimproppen som har løst seg opp i væske dersom det er hviaktig sa legen i går! Fostervann er somregel llitt grumsete.. Lykke til. Det er ikke det at jeg ikke fikk føde som er mest ergelig. Jeg føler bare at jeg ble lurt til å bli overbevist om at jeg skulle settes i gang..og ble snytt for 17 mai feiring sammen med jentene mine! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5076065-er-mildt-sagt-forbanna/#findComment-5076295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå