Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Er høygravid og lei og sitter hjemme alene :-) Hva galt gjorde dere før dere visste om graviditeten? Jeg: -Ingen folsyre før etter 6 uker - fyllekule 2 ganger mens småen var 2 og 3 uker gammel - Pusset opp en hel leilighet med diverse stoffer jeg sikkert skulle holdt meg unna
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 hei! Jeg: - dritings de to første helgene før jeg fant det ut. (uke 2 og 3?) - røyket frem til jeg fant det ut - la smøremembran på badet i januar (visste ikke det var farlig jeg!) men gutten vår har det visst bra for det ;-) 30 dager til termin i dag!
yasmina Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Det var dårlig med ulovlige ting denne gang da babyen var planlagt, pluss at jeg ammet nr. 1 fremdeles så det begrenset seg selv. Men sviktet litt på folat de 3 første ukene. Med førstemann derimot både røkte jeg og inntok alkohol frem til vi fant det ut i ca uke 5. Han var ikke planlagt så spesielt røyk hadde det gått en del av..... Klem
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg røykte daglig... og seff ikke noe folat før i uke 7!
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 - jeg var kjempe full 2 ganger -røykte masse -sto i en tett kjeller å malte vinduer -ingen folsyre før uke 6
~Endorfina~ Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Graviditeten var planlagt her, så jeg var så nøye med folat, alkohol-avholdenhet og trening! DESSVERRE lurte kroppen min meg ved å gi meg menslignende blødning selv om jeg allerede var blitt gravid. Da trodde jeg jo at jeg kunne drikke i en uke, så jeg var så utrolig full ene kvelden at jeg spøy et helt døgn etterpå (aldri gjort før!).. *snufs*
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Denne gangen var det planlnagt også ammet jeg førstemann fremdeles så ikke mye galt på meg... Med første hadde jeg hvertfall en fyllekule og røykte noen sigg om dagen + ingen folat i det hele tatt... Fikk ikke vite om folaten før etter uke 12 og da sa legen at det var for sent... Denne gangen ble det folat et halvt år før det klaffa:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Hm, høres ut som om alle har hatt en fyllekule eller to den første måneden. Puster lettet ut jeg da Samme her. Har pusset opp hus med maling nå for inntil 2 uker siden, regner med at det går bra og. Barnerommet blei pussa opp for 1 år siden, så baby slipper iallefall å ligge i malinga Folsyre begynte jeg med etter 3-4 uker, ikke mens jeg prøvde å bli gravid nei Tror mye av de tips vi får er til vårt eget beste, men mye er nok overdrevet. Mange barn blir født friske for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå