Gå til innhold

Hjelp jeg skal til legen i mårra :O


atlje

Anbefalte innlegg

Fikk vite at jeg er gravid på tirsdag og skal til legen allerede nå på fredag...er kjempe spent samtidlig som jeg gruer meg..

 

Kan jeg finne ut allerede da om er som det skal?

 

Skal ha GU, tappe en hel liter fra meg..tisseprøve og en prat..

 

Jeg er livredd sprøyter så dette kan jo bli gøy....noen som har noe gode tips for å ikke bli likbleik og svime av :) er tross alt fem glass de skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sprøyteskrekk selv jeg. Bruker å prate med sykepleierne og tenke på datteren min, det hjelper litt. Det viktigste er likevel å si fra til dem når de skal stikke, så de vet at du er litt nervøs. Da tar de seg tid til å fortelle hva de gjør, berolige deg, og du får sitte litt i ro før du reiser deg etterpå.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff begynner nesten ¨grine vet...jeg hater disse nålene..det ekleste er den svimmelheta og den susingen i øret...

 

jeg har jo aldri tatt blodprøve før og det er lenge siden jeg har hatt en nål i meg...men alikevell :)

 

Nei nå føler jeg meg patetisk du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patetisk er du ikke nei :) Jeg har det likedan, og det er relativt vanlig å være redd for sprøyter. Når jeg er til tannlegen og må ha bedøvelse så griner jeg så tårene spruter. Tannlegen er så søt at, stryker meg på kinnet og sier jeg er flink jente, hehehe :) Men å trekke tenner uten bedøvelse er litt utelukket det og....

 

Som sagt - si fra til sykepleierne, så får du antageligvis legge deg ned litt også. Og vips: så er det over :)

 

sympati-klemmer får du fra meg i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, du er no god å da...

 

Vet du om man får noe kartlegging på om alt ser bra ut på første time?

 

Er vel i 5 uke ca...fått vite at jeg skal ta fem glass blod, GU og samtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så gøy :):)

 

er i samme båt vi da..

 

gratulere så mye forresten? er det din første?

Hvordan føler du deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...