Gå til innhold

Vil anbefale Libra jeg for travle småbarnsmødre :-)

Anbefalte innlegg

Har ikke gått på det mer enn 2 uker nå, men er gått ned 1,5 kg, endel er sikkert vann da, men likevel.

Jeg har ikke gått på kurs og heller ikke lest så mye om det, men har venninner som har gått på kurs (og samtlige har gått ned veldig mye, hun ene over 30 kg på et halvt år!) og gitt meg en kjapp og enkel innføring som ikke krever noe særlig og er forholdsvis lett for travle småbarnsmødre og følge siden dette ikke krever så mye av en, man må liksom ikke legge helt om på alt man spiser. I tillegg til å gå på denne dietten eller hva jeg skal kalle det, bør man jo så klart trene litt eller i hvertfall bevege kroppen endel, men jeg har gått ned utelukkende på bare å spise slik det anbefales også. Skal begynne å trene igjen nå da.

Her er prinsippene:

*Du skal spise hver 3 time så nøyaktig som du klarer å få til, forsøk å holde det til maks 15-20 min +/- på de tre timene. F.eks spiser du klokken halv åtte, halv elleve, halv to, halv fem og halv åtte. Dersom det er et måltid som er viktig for deg så forsøk å tilpasse de andre etter dette.

*Ca 15-20 minutter FØR du spiser selve måltidet ditt skal du enten spise en plate med Fiberrik (står der knekkebrødene står i butikkene)sammen med et glass vann (og tro meg, det er nesten umulig å spise dette uten å drikke vann til, de er rimelig tørre!), eller ta 5 fibertabeletter. Dersom du ikke får det til eller glemmer det, så kan du spise det rett før du spiser måltidet også, det viktige er at du får det i deg, men helst litt før da når du har tid og mulighet til det.

*I mellom måltidene skal du ikke spise noenting! Og kun drikke vann! Dette er veldig viktig!

*4 av måltidene er "brødmåltider", men du kan selvsagt variere litt. Da skal du spise enten 1 skive eller 2 knekkebrød med pålegg på, og av sunne pålegg kan du godt frotse litt og hive ekstra mye oppå, kanskje lage en liten omelett å ha på skiven el. Til måltidet anbefales også at du spiser en grønnsak og/eller frukt. Grønnsaker kan du spise ubegrenset mye av så lenge det er sammen med et måltid.

*Snop, kaker, is osv bør man jo selvsagt helst unngå, men skal man spise dette, så spis det sammen med et av dagens måltider, etter at du har spist selve måltidet. Det anbefales faktisk å spise noe søtt etter middag, det demper søthungeren for resten av kvelden og man får mer energi. F.eks litt bær med fløte og bittelitt sukker, bitte litt is, 2-3 ruter med en sjokolade (gjerne mørk) el, er ikke all verden som skal til.

*Middagen bør bestå av mest grønnsaker/salat, kjøtt, kylling osv og minst mulig pasta, potet og ris. Maks en potet ideelt sett.

*Av andre drikker enn vann, så må også disse inntas sammen med måltidene.

Ja, det var vel det jeg kom på nå. Dersom du vil prøve, så vi tat du kan få en bivirkning den første tiden av dette ved at du må veldig ofte på do, dette fordi ekstra vann i kroppen blir drevet ut ved hjelp av fiberen. Lykke til!

Fortsetter under...

dette funker mamma gikk ned nesten 30 kg på dette, jeg begynte på den men etter par mnd sluttet jeg med pillene og begynte å trene 1time hver dag istede.... og gikk ned 25 kg på et halvt år...

ble gravid å gikk opp 35 kg..(huff, men sant) nå som jeg leste dette har jeg bestemt meg for å begyne igjen... husker du hvor mye fiberpillene kosta? apoteket/helsekost?

et tips kjeks saken er tørr men kjøp naturell eller margerost med lite fett og smør et tynt lag med det det hjelper stort på tørr heten=)

Annonse

Jeg er faktisk ikke sikker for å være ærlig. Jeg tror nok det kan være en av grunnene, men jeg tror også at såpass "ren" fiber, spesielt det som er i tablettene, har en slags rensende effekt også. Alle jeg kjenner som har gått på denne, og jeg selv også, har opplevd å måtte tisse mye og ofte den første tiden, huden er blitt penere og energien bedre, akkurat som ved en rensekur.

Det vil jeg tro. Følger det ikke slavisk selv heller, hender jeg spiser pasta til lunch i stede for skive og det er jo skikkeli fy-fy ;-) Tror det viktigste er å spise gjevnt hver tredje time og for det meste lite og sundt, om ett og annet måltid ikke er ideelt så er det nok ikke krise. Hvregryn med melk og rosiner må da vel være sundt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...