Gå til innhold

Joikaboll@ og andre som har peiling på barnehab på Hamar.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sønnen min skal inn på barnehab på Hamar..... Hva er barnehab? Og hva er hele ordet/ hva heter det egentlig? Hva driver de med? Osv.

Jeg vet ingenting om dette men det har blitt nevnt av lege at de skal ta kontakt med barnehab på Hamar. Jeg fikk ikke så mye informasjon om det, og har aldri hørt noe om det. Har prøvd å søke det opp på internett men det blir litt vansklig når jeg ikke vet hva det egentlig heter heller. Jeg er veldig spent på hva som skjer der eller skal skje der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det heter habiliteringstjenesten for barn (og voksne) og ligger på Ottestad.

Det er en del av sykehuset, de driver med habilitering/opptrening/veiledning/diagnotisering( og sikkert masse annet.) for barn og voksne som trenger litt ekstra.

Hele gjengen som jobber der er helt topperse folk, vi har hatt masse kontakt med dem, og har akkurat avsluttet periode 2 på et prosjekt vi er med på.

Tør jeg spørre hvorfor dere skal dit?

http://www.sihf.no/modules/module_123/proxy.asp?iDisplayType=2&iCategoryId=410&iInfoId=2134

Ta en titt her om du ikke alt har gjort det.

Skrevet

Sønnen vår er 4 år og har veldig dårlig/lite verbalt språk. Vi snakker om ekstremt dårlig språk altså. Logopeden hans hadde bare sett et lignende tilfelle. De har ikke funnet noen fysiske årsaker til dette, så nå skal det gå videre til barnehab på Hamar.

Jeg skal sjekke ut de linkene. Og takker for svar. Man er forvirret og sårbar i slike situasjoner. Ikke altid lett å klare alt på egenhånd. Men nå ser alt mye bedre og lysere ut ialle fall. Jeg har akkurat fått svar på MR prøvene hans og de var fine. Jeg har vært så redd for at de skulle finne noe i hodet hans som kunne være farlig.

Det har vært en lang vei å komme hit, og mye krangling og dritt for å bli hørt i de forskjellige instansene. Og det som slår meg er at det er først nå det egentlige arbeidet begynner. Enda jeg har brukt mesteparten av livet hans på å få noen til å forstå at det er noe galt her.

Skrevet

Min eldste hadde ikke talespråk overhodet før han var over fire år. I dag har han et helt aldersadekvat språk, hen er 13. Det viste seg at han hadde asperger syndrom, men på tross av det så klarer han seg utmerket i dag, med tilrettelegging på skolen da. Vi er positivt overrasket over hvor bra dette går.

Håper dere får den nødvendige utredning, både slik at dere får vite hva dette kan komme av, og slik at det kan iverksettes de nødvendige tiltak.

Lykke til på barnehabben.

Skrevet

Okay, vil tro at dere får god hjelp på hab. dem er veldig flinke der.

Kan nok tenke meg hvordan dere har hatt (og har) det, det er et enormt slit for å nå inn til enkelte fagfok.

Men når dere nå kommer videre til hab er jeg sikker på at dere er kommet til det rette stedet.

Som du sikkert allerede har erfart, så må en ikke gi seg før alt er prøvd.

Det som nesten er det vanskligste er å vite hvor en skal gå for å få informasjon, for ingen opplyser en om dette.

Du får ringe å mase litt på hab for å slippe å vente så lenge på time, vi erfarte at jo mer vi maste og engasjerte oss jo raskere fikk vi time.

Vi føler nå som vi er under hab, at ting "sklir" litt letter.

Vår sønn på 1 år og 7 mnd har en hjerneskade som vi ikke veit onfanget av enda (vistes på MR), han er en liten infantil autist, sliter med eksem og astma. Så vi har god og jevnlig kontakt med hab.

Ønsker dere lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...