Gå til innhold

uheldige kommentarer...

Anbefalte innlegg

Folk kan si veldig mye ubetenksomt ja. Sist jeg var gravid fikk jeg stadig høre det motsatte av noen. Nemlig at jeg var da så veldig liten i magen. Fra mange var det nok hyggelig ment, men i enkelte tilfeller ble det litt ubehagelig. Jeg ble sendt på ekstra UL mot slutten pga lite magemål - alt var ok, barnet var 'normalt lite', dvs drøyt 3 kg - men hvis noe hadde vært i veien og jeg i tillegg stadig skulle fått høre at jeg var for liten hadde det vært ille. Når du skal ha i september og folk sier - 'du skal vel ikke ha på denne siden av nyttår' noen uker før det, så tyder det mest på at de ikke aner hva de snakker om. Jeg gikk opp 11 kg totalt...

I det hele tatt- som oftest er det hyggelig med oppmerksomheten, men noen er veldig nærgående og lite sensitive. Og i denne graviditeten er det nok mer fare for kommentarer om stor mage, det går fortere gitt... Har allerede merket det :-) Vi får la være å henge oss opp i det.

Fortsetter under...

Jeg får høre det motsatte, og det er heller ikke morsomt! Er i min 23 uke, og for par dager siden ble jeg spurt om jeg var heeeelt sikker på at jeg var gravid, om jeg hadde vært på ul og fått bekreftet både graviditeten og terminen? Like etter det, møter jeg ei annen jeg kjenner, og hun presterer å si at hun er sikker på at det bare er lurt i magen min, for jeg kunne umulig være i 6.mnd!

Men den lille skjønningen min vokser som den skal, så da driter jeg i disse kommentarene, folk blir aldri fornøyde uansett.

Jeg fikk høre av en gammel dame at "Gud, nå har fingrene dine blitt hovne..". Noe de absolutt ikke har, ringen glir like lett av som før...! Da jeg sa det sa hun:"Nei, det kan ikke stemme for jeg ser du er oppsvulmet". Makan til frekkhet....!!!

hei på deg ,måtte bare si jeg fikk en kommentar i går jeg også.

og det av en som hadde født for 1 måned siden. makan til kjerring!

Hun sa jeg var stor og jeg sa: det er jeg vel egentlig ikke. Så så hun på mannen sin og nikket nedlatende jo det var jeg . "Hun var i alle fall ikke så stor , men nå hadde ikke hun blitt så stor da" nei det var mannen enig i . Men herre gud dama er jo både breierre og høyere enn meg til vannlig og hun hadde da trossalt myyyye større mage selv en måned etter fødselen enn jeg der jeg sto 6 fullgåtte måneder. Senere på kvelden kom det flere kommentarer fra det holdet som jeg valgte å overhøre, men kjerring ja det er hu. he he da fikk jeg blåst ut litt og så

Når det er sagt har de fleste ellers ment at jeg egentlig har litt liten mage da.

Hehe, utrolig hva folk mener om disse magene våre og hvor påståelige noen kan være... man får bare lyst til å vise dem hvor urettferdige deer ved å slå ned i bordet med fellende bevis... men egentlig kan de jo si hva de vil... Besservissere er jo ikke noe å bry seg om. :-)

Annonse

Det er ikke lenge siden jeg begynte selv å få slike magekommentarer, men jeg har valgt å ikke bry meg noe om det. Tror de fleste ikke tenker over hva de sier, men at de heller vil vise at de er oppmerksom overfor graviditeten. Men klart, dersom damer som har vært gravide før er så frekke som beskrevet i enkelte av innleggene her, så skjønner jeg at det koker litt i topplokket.

Ja, jeg er bare i 16. uke og de som kjenner meg kan lett se at det er mere der inne enn bare kokosboller.

For noen dager siden ble det prat om min "tilstand" i lunsjen, fordi det var flere som ikke visste det enda. "Ser dere ikke hvor tjukk hun har blitt?!", kom det fra en mannlig kollega. Sukk... Jeg har enda ikke gått opp et eneste kilo, bare omfordelt litt.

En annen ting er at folk spør meg hele tida om det går bra, og hvordan jeg har det, om formen er fin osv. Merkelige greier... men jeg antar at de bare vil være snille og høflige.

Puh... Glad at det ikke bare er meg som både blir litt irritert og som får slike kommentarer.

I går var vi og kjøpe en lampe på en butikk og når vi nesten skulle gå så sa hun i butikken; ja ser det er baby på gang også... og jeg måtte jo bare bekrefte det. Og da sa hun at det er vell ikke lenge til... Og jeg svarte at: jo, det er nå ikke før i september. Og da sprerret hun øynene opp og sa: da er du stor. Og jeg sa at jeg er nå egenlig ikke det. Hun så på meg og sa: stakkars deg videre... og lo litt, og durtet så i meg og sa; det blir så kjekt så... HÆÆÆÆÆ Både jeg og mannen min ble ganske paff.... Jeg har fått noen små kommentarer før om at jeg er stor og litt kan jeg ta, men synes det var langt over streken..

Forstår ikke at folk sier sånn. Begynner å lure på om hun noen gang har sett en høygravid kvinne... for jeg ser definitivt ikke høygravid ut...

Ei på jobben har det også med å komme meg kommentarer som abslolutt ikke passer... En dag for ikke så lenge siden mente hun at nå må du vell kjenne noe!!! Spark altså... Jeg har lenge vært veldig usikker på om jeg kjenner noe og har jo vært litt engstelig siden alle andre har kjent noe.. Og da er det ikke særlig hyggelig med slike utsagn. En vil jo ikke være frekk tilbake heller... det er jo jobbkollega. Men neste gang kommer jeg til å be henne passe sine egne saker!!

Godt å få det ut,,

Kanskje er jeg litt stor... Jeg hadde en del kg ekstra før jeg ble gravid, så da er jo magen godt polstret... Men jeg synes folk kan la være å kommentere det!!! Iallefall de jeg ikke kjenner!

Ha ei fin helg:)

Det som slår meg, er at det liksom er "lov" å kommentere vekta og størrelsen til folk når en er gravid ... Ingen kommer normalt bort til deg viss kiloene ligger på rompa, og kommenterer at nå har du blitt stor! Men så fort kiloene ligger foran på magen, og tydelig viser svangerskap, er det greitt å kommentere ... snodig fenomen ... En blir lissom "allemannseie" ...

Hehe ja det er det... pluttselig har man en kropp i fokus som alle mulige mennesker mener de har rett til å mene noe høylydt om og at de vet best om...

En høygravid venninne sa nettopp at nå var hun dritt lei av at alle som snakker med henne bare snakker med henne om magen hennes, om at hun er gravid etc. Hun hadde en uke igjen på jobben, og selv der var hun bare en gravid kropp...

Hei jenter!

Jeg hører egentlig ikke til her, var bare innom å snusa litt. Er 36 uker på vei, og ville bare si at jeg føler med dere, og har hatt det sånn hele svangerskapet selv. Folk kan virkelig få seg til å si hva som helst når du er gravid, og de vet visst ikke at man er proppfull av hormoner og litt sårbar. Jeg fikk kommentarer fra jeg var c.a 22 uker på vei, om at NÅ var det vel ikke lenge til den skulle komme ut. Hallo? Ikke kult å gå i februar og si at, joda, det er fortsatt ikke før i juni gitt. Folk var jo lamslåtte! Nå har jeg fått vite av jordmor at jeg antageligvis har "godt" med fostervann, og SF-målet mitt har ligget helt oppe på toppen av det grønne fra begynnelsen av. Men jeg har bare gått opp 10 kg tilsammen og er egentlig ikke "stor" gravid. Har bare lagt på meg på magen omtrent, og ikke neo på rumpe, lår eller andre steder. Derfor blir man også meget forbannet når folk bryter ned den lille selvtilliten du har opparbeidet deg ved å spørre om terminen ikke var for lenge siden, om jeg har trillinger, eller syns synd på meg fordi den enorme magen må da være forferdelig å drasse rundt på... Kan man ikke bare holde kommentarene for seg selv? Skal jaggu tenke litt mer som Elli over her og ta igjen med samme mynt. Nå er jeg tross alt høygravid nå, og kan si at jo, nå er det faktisk ikke lenge igjen.

Jeg håper dere ikke blir altfor lei dere, folk eier virkelig ikke manerer. Jeg velger å tro de bare er misunnelige på meg og min blomstrende gravide smukke kropp! hihi ;-)

lykke til videre alle 2. trimestere og velkommen inn på 3. tri etterhvert!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...