Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei...

Jeg ventet en halv time etter spray før jeg blåste nesen...

Å alkohol fikk vi beskjed om å holde oss vekk i fra under hele forsøket... Men ett glass vin eller ett glass øl til mat var greit. Men helst avhold...

Lykke til med sprayingen...

Takk for svar Anne mor.

Må prøve å få lurt meg unna en jentefest til helgen da:-) men det gjør ingenting hvis dette gir resultater. Sprayer på femte dagen nå, det går kjempefint. Ingen bivirkninger enda, heldigvis.

Lykke til med svangerskapet, du er vel allerede mange uker på vei?

Jeg var plaget med at jeg nøys rett etterpå. En refleks for min del.

Jeg fikk oppgitt ca 10 min.

Men har hørt at virkestoffene gir ganske så umiddel virkning.

Ring heller sykehuset/apoteket å spørr. Da er du på den sikre siden. Kanskje det varrierer mellom typene også?!

Det står i legemiddelhåndboken at det tar 20 min før virkestoffene har gjort sitt (var helt sylta under spraying i starten nå under vårt 2. forsøk og dette var det jeg fikk beskjed om). De mente dessuten at det ikke hadde så stor effekt om man begynte å nyse/måtte snyte seg, sannsynligvis ville sprayen funke uansett, hørte i alle fall ikke noe etter nedreguleringsblodprøve.

HAr hatt en liberal lege her hjemme under forsøkene, han mener at alkohol ikke har stor effekt på medisinering, men har lest forskjellig. Tror det viktigste er å slappe av og ta det med ro i sin spesifikke livssituasjon. Tror ikke det finnes noen fasitsvar på dette, selv om avhold er teoretisk korrekt. Har hørt om slitere som har blitt gravide i løpet av en periode med alkoholholdige drikker, personlig tenker jeg at jeg heller vil nyte livet enn å ofre alt for et barn. Tar det et år eller fire for å bli gravid har jeg tro på at man skal leve naturlig heller enn å pine seg år etter år. Hver og en får ta sitt eget valg. Har hørt om de som lykkes med "naturlig" alkoholforbruk og de som lykkes med avhold.

Ikke lett dette her! Gjør ditt eget valg. De fleste vil sannsynligvis råde deg til et asketisk livsvalg.

Lykke til med din avgjørelse (sikkert mange som er uenige med meg her) - men. LYKKE TIL!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...