Gå til innhold

hvor mange body'er har babyen din?

Anbefalte innlegg

Et totalt meningsløst innlegg, men jeg lurer altså på dette da...

Min jente er 10 mnd. Hun har fem langarmede bodyer som passer nå. og fem kortarmede, men de er det for kaldt til å bruke (har fått i gave...). syns kanskje det er litt for få...

hadde vært moro å høre hvor mange andre har i skapet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5073755-hvor-mange-bodyer-har-babyen-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i massevis...Har arvet mange mange, og kjøpt dem jeg selv syns var fine, og så har jeg mange i ull som jeg fortsatt bruker - er kjølig enda!

Har en hel hylle smekk full, aner ikke hvor mange det kan være der jeg...

dette minner meg om når lillegutt kom til verden! Leste at man burde ha 5 bodyer klare til barnet... Og 5 bodyer ble gjerne brukt her på EN morning! Var glad jeg hadde flere jeg når han gulpet som verst!

Annonse

Alt for mange! Får så utrolig mye i gave, at jeg nesten syns det blir ekkelt :( Jeg må bli flinkere til å bytte inn i tilgodelapper og slikt om ting er kjøpt på butikker jeg finner her i byen.

Og flinkere til å si fra at svigers ikke skal ta med gave hver gang de kommer. Blir litt kvalm av sånn...overflod...Guro er 4 mnd og har 15-20 BUKSER! Og sikkert 20 bodyer (siden det var det som var spørsmålet her...)....mye vits i? Neppe.

Jeg er jo tydeligvis bare DEN kjipamoren, for min gutt har bare tre bodyer. Det er ullbodyer fra nøstebarn. Han bruker hver body i to dager og så vasker jeg dem en gang i uken, eller når alle tre er skitne(noe de sjeldent blir da han har klær utenpå).

Han har en bommullsbody som jeg kjøpte da det var så varmt. Den bruker han når det er tropevarme:)

for ordens skyld, så er det gulvkaldt der vi bor og han befinner seg på gulvet mesteparten av tiden:))

ALT FOR MANGE! Bruker bare et fåtall, og det er de jeg liker best.... Fikk lyst til å telle, sånn for moro, og fant nå 21 langermede + 10 kortermede som hun aldri bruker (men har arvet). I tillegg er det vel noen i skittentøyet. Hun her er også 10 mnd, har begynt å spise selv og vi skifter body såogsi hver dag.

Annonse

Jeg er visst også litt kjip :)

Min gutt har heller ikke mange bodyer. Han har 2 "vanlige" ullbodyer og 2 Nøstebarn-bodyer (en av dem har korte ermer, for varme dager).

Å jo, og så har han en bomullsbody :)

Trodde også at jeg skulle trenge veldig mye klær til en liten bebis, men frem til han begynte å spise fast føde var det knapt behov for de 2-3 bodyene vi hadde da. Men nå blir klærne grisete mye fortere - og siden det ikke alltid er varmt nok til at han kan spise i bar overkropp (smart, sant?!) så tror jeg nok at vi skal investere i litt flere klær utover sommeren ja :)

Begge jentene har en 5-6 ullbodyer hver (Nøstebarn og Janus) og bruekr bare det. I tillegg har de en 4-5 hvite bomullsbodyer her med krager som brukes når de skal pyntes litt og det syns mor er litt morro når du bruker ull hver dag(nå har vi jo fått de nye rosa ullbodyene til Nøstebarn så det hjelper litt:-)

Men ihvertfall når det ble så varmt her, så ble det litt akutt manko på bodyer. Følte litt for å ta på en bomullsbody istede, så da ble det innkjøp av noen slike.

Men store deler av året bruker vi kun bare ull(med unntak av de litt mer jålete med krager da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...