Gå til innhold

Bortkasta å kjøpe ringslynge eller liknende???

Anbefalte innlegg

Jeg venter nummer to mens nr en fremdeles er ganske liten. Vet at det kanskje kan bli litt stress med to små og vurderer å kjøpe noe den lille kan ligge i, inntil meg, mens jeg har armene fri. Har sett på Maya wrap ringslynge, men den ser litt komplisert ut.

Så ja, til spørsmålet. Har du brukt noe å bære babyen i og hva synes du er bra. Og er det noe vits, eller blir det bare liggende ubrukt??

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg å begynne å bruke ringslynge tidlig. For ellers er det ikke sikkert babyen vil bruke den. Jeg begynte ikke å bruke noe bæreverktøy før førstemann var 3+ mnd, og han ville absolutt ikke bæres!

Har også tenkt på akkurat det samme som deg, at det kan være kjekt å ha armene fri. For lillestorebror er fremdeles liten, og trenger en god del hjelp. Regner med at han kan reagere med å bli mere "baby" for å få oppmerksomhet.

Jeg har kjøpt en ringslynge, og fikk den i posten for et par dager siden. Synes den ser enklere og luftigere ut enn de tøyslyngene som skal vikles og knytes. Lett og tynt stoff, upolstret og tar "ingen" plass sammenpakket.

Har tenkt å bruke den fra nyfødt, med et lite babyteppe inni for å støtte opp. Siden det er sommer og det kan bli varmt, så har jeg bestilt en slynge i lett mesh-stoff med solbeskyttelse. Koster bare 299 + porto. Blir neppe å bruke den i vannet i sommer, men vil ha en sydentur i vinter, og da blir det kanskje badebaby. Kan også bruke den i dusjen!

http://www.wallababy.com/product_info.php?products_id=47

Bestilte den her: [email protected]

Du kan sende henne en mail og sjekke at den ikke har gått opp i pris.

Har ikke erfaring med ringslynge, men brukte bæresele (Babybjörn) veldig mye til datteren vår da hun var baby. Veldig kjekt, da hun var litt urolig - i bæreselen (på magen) roet hun seg. Man får også gjort litt mer i huset... Når hun er veldig liten kan hun bæres med ansiktet mot deg, når hun blir større med ansiktet utover så hun kan se verden rundt seg... Anbefaler det virkelig! Kan kjøpes i alle vanlige barneutstyr-butikker, eller brukt (billigere...).

vil ikke anbefale babybjørn... tung for deg og babyen...

jeg hadde mayaslynge når lillesøster her var liten og det var et must siden hun hadde kolikk og hadde en liten storesøster....

nå bærer jeg mest i sjal og MT, men slynga er enda fin!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...