Gjest Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Så at du hadde svart den anonyme som ville selge et bilsete. Jeg vil bare anbefale deg å ikke kjøpe et sete fra noen du ikke kjenner.Bilsete skal vi aller helst kjøpe nytt, men hvis vi kjøper brukt er det en stor fordel at du kjenner folkene og bilsetes historie. Dersom det har fått et litt kraftig dunk, så kan det være skadet uten at det er synlig, og da blir sikkerheten til barnet ditt ikke hundre prosent. Jeg har jo ikke noe med det, men ville bare si dette til deg likevel=)
Molait Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 mm, vet. Var mer for å sjekke i forhold til noen vi kjenner og kan få kjøpe av. (familie, så vet det ikke har vært i ulykke) Regner med vi kjøper nytt uansett.
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 OK=) Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe fra familie. Vi kjøpte nytt da vi fikk Lisa for 1,5år siden og skal bruke setet igjen nå. Da er det jo ikke nytt, men vi kjenner historien godt. Det blir vel nesten det samme som å kjøpe fra familie. Håper alt er bra med deg og den lille? Jeg kjenner masse deilige spark nå jeg. Lilleprinsen er ikke så spinnvill som søsteren var, men han er aktiv nok. Jeg syns det er fantastisk å være gravid i denne tiden! 109dager igjen til termin. Så at du nettopp rundet hundre. Det nærmer seg. Snart er vi 2barnsforeldre. Det blir utrolig spennede.
Molait Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Iiiiiiik!!!!!!! 2barnsforeldre!!! hjelp?! Ja her er det så livat at det til tider blir litt mye av det gode. Sparker tort sett på samme sted, så er helt øm. Ikke kjent noe på vanstre side ennå. Han trives på høyre:) Ligger med hodet ned, så blir noen reale spark opp mot ribbbeina. Gubben jobber like ved Rudo. Da får rabatt hos ham og han hos dem. Kan få nytt sete med base til 1300 (2000 nytt) så regner vel med vi kjøper nytt da. Kan få samme fra familie til 1000. Snart ja..tiden går litt for fort nå..hehe. Jeg skal jo rekke masse annet først. 100 dager virker mye, men når jeg ser 14 uker (er bare 14 helger det) så blir jeg nesten småstressa. Tiden går mye raskere nå enn sist. Dagene går opp i skole, trening, aktiviteter++++ Kommer til tider å bli hektisk med 2 stk. kan jeg tenke meg. Skal på foreldre og barn messa i helgen. Gleder meg:) Og ja kjøpte sånn lammefell på babyshop her. 300.- i stedenfor 600,- (el 500, husker ikke) uansett billig:) Har en fra før, men greit med to. Ha en liggende i vogna. Slippe å dra ut of inn og sånn. Hva har dere igjen på shoppinglista da?
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 He he... Jeg hadde det sånn dag Lisa var i magen min. Det var ALDRI stille!! Denne gangen er det mye roligere. Jeg tror nok at denne er litt midre aktiv, og jeg kjenner at det ikke gjør meg noe. Lisa er travel=) Lillegutten min har ikke noe favoritt plass å ligge. Jeg kjenner spark og dunk i hele magen. Noen ganger når han nesten opp til ribbeina, andre ganger er det ut til siden, og andre ganger igjen er det nesten rett over skambeinet. Så han spinner rundt. Tror ikke han har lagt seg nedover ennå, men nåde ham hvis han ikke gjør det!!!=) Det kan jo hende at det er armene som veiver når jeg kjenner at han dunker helt nede i magen? Jeg vet ikke. Ja, jeg kjenner også at svangerskapet raser forbi denne gangen. Med Lisa tenkte jeg bare på graviditeten og babyen, men denne gangen har jeg nesten dårlig samvittighet siden jeg ikke tenker på ham hele tiden. Men jeg har ikke tid til å tenke på ham hele tiden midt i eksamensmas, husstell og Lisalille! Jeg har ikke startet shoppingen skikkelig enda. Har alt det "store" uttstyre fra sist gang, men har begynt å "snope" litt blått babytøy siden alt jeg har fra Lisa er rosa. I tillegg har jeg bestilt soveskinn fra nøstebarn. Det kostet nesten 800kr, men jeg skal bruke det lenge=) Vi må kjøpe madrass til den lille, men bortsett fra det mangle vi bare småting tror jeg. Nei, jeg må vekke Lisa før trillejenta kommer. Vi snakkes=)
Molait Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Kjenner god forskjell på bein, rumpe og hender nå. Hjalp litt å se hvordan han lå og:) Han ligger nok nogenlunde slik ennå for kjenner ikke noe mer til de snurre-seg-helt-rundt-bevegelsene lenger. Er så merkelig når han holder på med hender og armer. Kiler noe sinnsykt til tider. Vi hadde ganske mye, men lånte bort til bror. Desverre brant huset dere ned for noen år tilbake, sammen med babytinga. Kommer uansett ikke til å handle så mye til denne som forrige. Av erfaring vet jeg at vi klarer oss heeeelt fint med halvparten:) Har bæresele og sovekurv fra før. (gått i arv fra pappan var liten, alle barn i familien fra 1970 har sovet i den:) ) Ja og skal få låne en vugge fra mor jeg tenkte å ha i stua. Den er 150 år gammel!! Litt stilig med slikt synes jeg da:) Skal få vogn av mor. Har en dypvogn stående så bruker den til soving og kjøper heller en stilig 3hjuling på bors konto:) Kjøpe en slik bærebag til som kan settes i. Seng, bilstol, stellematte og vippestol skal vi ha. hmm, jeg synes handlelista mi blir kortere og kortere for hver gang jeg går igjennom i hodet mitt..hehe. Nei skal handle inn en del kluter, gulpekluter, elektrisk brydtpumpe!!!! og slikt plukk. Har du prøvd den tummy-tub? Synes den så litt artig ut jeg... Ja og lykke til med eksamen!! Har 3 år på BI, så kjenner til disse helvetesperiodene
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Det er alltid ting jeg har lyst på som jeg tror vi klarer oss veldig fint uten. Lurer litt på om vi skal kjøpe sånn bleiebøtte som skal være luktfri. Vi har tross alt to bleiebarn samtidig! Men så har jeg hørt så mye forskjellig. Noen er veldig fornøyde, mens andre sier at den lukter hvis den står på et gulv med varmekabler. Tummy-tub er en sånn ting som sikkert er gøy å ha, men jeg tror det er en unødvendig ting. Lisa elsket å bade i stellebordet hun, og jeg tror det er godt nok. Så fælt at huset til broren din brant ned!! Det er sånn vi bare hører om på nyhetene! Forferdelig trist. Regner med at babytingene deres som brant bare var uvesentlige detaljer. Regner med at viktigere ting også gikk tapt... Huff huff... Det er mitt største mareritt! Du er heldig som skal kjøpe ny vogn! Jeg har sååå lyst på ny, men den vi har er bare 1,5år gammel, så mannen min sier at jeg ikke får kjøpe ny. Forstår ham veldig godt. Det er bra jeg har en som begrenser meg litt:) Vi har vugge som svigerfar har laget. Det er litt koselig. Alle barnebarna deres har sovet i den. Og når gutten blir så stor at han skal over i sprinkelseng, tror jeg vi kjøper vokseseng til Lisa. Stellebord, kluter, babybjørn bæresele, lekegrind og vippestol har vi. Og jeg brukte avent sin manuelle brystpumpe da Lisa var liten. Den fungerte veeeldig godt. Jeg hadde mye melk så da jeg pumpet meg, kom det mye melk! Bruker nok den samme nå. Syns den var veldig godt! Nei, nå kommer datteren min og drar meg i handa og sier: "Mor. Silm." Det betyr Mor jeg vil se film. Se film har blitt til silm=) Det er så koselig nå når hun sier så mye mer. Jeg må gå og sette på "min bror bjørnen":) ha en fin dag:)
Molait Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Slim:))))) Husker poden stod å klasket på skjermen og ropte påfugl påfugl!! Ikke skjønte jeg at det var blåfjell han ville se på i februar!! (tenk at han husket det fra desember?! Var jo bare 1-2 år) Bleiebøtte er kjekt nok det. Posene er grisedyre da!! iaf om man har 2 bleiebarn. Vurdert søppelbøtte med lokk og ha en rull brødposer under stellebordet? Putt bleien oppi knyt sammen--tataaa!! Vi har vår gamle så regner med vi bruker den i perioder. Hadde nok ikke kjøpt ny. Selv på kaldt gulv blir det en balanding av bæsj og parfyme lukt. Å tømme den er virkelig en ..eh..opplevelse!! De nye er sikkert bedre, men tømming er nok pyton uansett. Nå er den vognen vi kjøpte oss 9 år gammel!! Og stått i kjelleren og blitt helt muggen. Skjøøner det er stat med ny vogn men det er så mange 1000,- at har du en fin en så bruk den:) Klart man blir litt lei etter å ha trilla og sett på samma stoffet etter noen år vel.. Vi kjøper ikke en dyr vogn. Sett noen stilige til 2-3000,- Fra ungen er 8-10 mnd. bruker de mest sportsvogndel alikevel, derfor fant vi ut at det var like greit å heller kjøpe en ny slik. Kjøpte en dypvogn fra familie til 1000,-. Den skal stå på verandaen oppe (overbygd) til dagsoving.Lite innsekter i høyden og har 3 katter!! Kjekt å slippe å drasse vogn opp og ned trappene. Tar derfor heller 2 billige vogner. Selger nok den dypvogna igjen. Vi har ikke stellebord lenger vi da. Derfor jeg lurte på å prøve tummytub (noe nytt skal man jo prøve også..og sikkert angre..hehe) Grunnet knøttbad kommer vi denne gangen til å legge stellematte på vaskemaskina bare. Og en stellekommode e.l. på barnerommet. Tenkte på en sak...er vel kanskje mye billigere å kjøpe en fin kommode og stellematte utenom, i stedefor stellekommode?? Vi skal jo alikevel ikke ha slikt badekar på kommoden. Og diskuterte oss grønne i går... møbler i white wash, antikk, hvit, klarlakk, oljet...sukk altså!!! Jooo, det må jeg spørre om!! Hadde manuell pumpe sist (ikke avent) synes denne var et helvete!!! Var man sprengt funka den jo ikke. Og var sånn "pinne" man måtte dra ut og inn. Ble helt utslitt i armen. Lurer på om jeg skal kjøpe avent manuel el elektrisk pumpe. Dersom man skal pumpe ganske mye, lønner det seg ikke da å ha elektrisk? (hadde voldsomme mengder sist, blir det slik nå så vurderer jeg å selge til sykehuset. Gutten orket jo bare en pupp om gangen.) Nei guri dette ble laaangt. Jaja da har du noe å sulle bort tiden din på da..hehe;)
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 He he:) Det er merkelig hva de husker. Nå kom nettopp Lisa inn (har vært ute med tanten siden jeg leser), og da hun så meg la hun pekefingeren over munnen sin og sa "hysj" He he, jeg snakker visst litt for mye:) Men jeg syns det var rart at hun plutselig gjorde sånn nå. Det er noen mnd siden faren lærte henne det, og hun har ikke gjort det siden... Hun er så søt. Kunne nesten spist henne opp. Det blir merkelig å være sååå betatt av to små. For selv om jeg ikke forstår det nå, så regner jeg med at vi vil bli like glade i nr2. Ikke dumt det du skriver om bleiebøtten! Hverken jeg eller mannen min er noe særlig glad i den bleistanken. Ikke det at jeg tror det finnes noen som er det da:) Tror jeg kjøper inn brødposer og en vanlig søppelbøtte. Badet ligger ikke mange skrittene fra ytterdøren, og søppeldunkene står like utenfor, så vi klarer vell fortsette å tømme båsset en gang daglig. Det er sikkert lurt å kjøpe en kommode og bare ha stellematten på den. Da Lisa ble for stor til å bade i baljen under stellebordet, tok vi av stellematten og la den på en kommode. Der ligger den fremdeles, for hun er jo bare 1,5 år. Vi kjøpte kommoden hos skeidar. Den kostet ikke mye. Jeg vet ikke hva som er om det er mye bedre med eletrisk brystpumpe. Jeg tror i alle fall at det er mulig å leie slike. Jeg vet ikke hvor. Kanskje på apoteket? Jeg var i alle fall veldig fornøyd med den manuelle. Jeg pumpet meg mye, for jeg studerte mens Geir (mannen min) var hjemme med Lisa. Da måtte hun ha 2-3 måltid hver dag mens jeg ikke var der. Det stod alltid morsmelk i kjøleskapet, og jeg kokte pumpa 2 ganger daglig! Men som sagt, gikk det veldig greit for meg. Det er bare godt jeg har noe å vase bort tiden med. Jeg må ha pauser mellom lesetimene! Jeg får ikke med meg det jeg leser hvis jeg leser timer i strekk. Nå har jeg lest i 2,5 time mens Lisa var ute, så skal jeg lese igjen et par timer når trillejenta kommer og henter Lisa igjen. Stakkers liten! Kjenner at jeg ser veldig frem til å bli ferdig på tirsdag. Da skal jeg tilbringe laaaange dager med Lisa uten å levere henne fra meg til noen. Det skal bli godt! Hvor er det dere bor? Vi bor på Ålgård (der det store russetreffet er vet du:)) Åh så deilig at det er fredag idag. Gleder meg til Idol i kveld:) Jeg er en av dem som ikke er lei idol enda, selv om det jo har gått i noen år. Vi skal spise pizza (som vi gjør hver fredag) Lisa sitter hele måltidet og roper: "Pissa!" Hun er akkurat som moren. Er veeeldig glad i sånn kosemat som ikke akkurat er sunt:) Jeg har sagt til henne at hun bare må nyte det nå mens mor er gravid. For etterpå skal denne familien ha en skikkelig innstramming i kostholdet!! He he... Nå kom den deilige mannen min hjem:) Jeg må løpe ned å gi ham et kyss:) Still very much in love:) Snakkes
Molait Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Der var tråden ja:) Visste det var noen spm. jeg ikke hadde svart på. Vi bor på romerike. (ikke langt fra Lillestrøm, forza fugla;) ) Fikk faktisk brukt litt peng på messa da. Kjøpte oss sånn tummy tub. (noe må vi jo sløse på vi og..hehe) Nei men med lite bad og vond rygg tror jeg ikke det er det dummeste kjøpet faktisk. Og den er lett å slege om vi skulle ombestemme oss. Kjøpte en sånn kjepedigg fleece-pose-oppi-vognen-sak. Gubben var veldig førnøyd. Og kostet oss bare 350,- !! Passer neste sommer og. Hulle til å strekke igjennom sele. Kommer til å ha en kombibag og da er det kjekt med en pose som ikke tar så stor plass. Er des ikke så kaldt i august:) Klasker evt. en dyne over. Har ji en dypvogn med voksi på verandaen som brukes til daglig soving.. Jo og sånn uro over sengen, og noe rangle/leke-greier. Og kjøpt søtt blått:)) Kjøredress, sparkebukse, lue, babyhåndkle..sååå nusselig atte!!! (jaja tok vel litt av..hehe) Og så mye gratis man fikk grafset til seg da..hehe. Bleier, kremer, såpe, vaskemiddel, base, leker, gympose, tannkrem+++ Ble en del ti leldstemann og. Han jubler over Istid-tannkrem:) Er du på leser'n i dag da? Eller er du utlest?
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 Åh det hørtes gøy ut. Det er så koselig å handle inn til babyen kommer. Gleder meg. Er litt glad for at vi skal ha gutt denne gangen. Da kan jeg i alle fall kjøpe klær uten å ha for mye etterpå Babyen deres kommer sikkert til å stortrives når han skal bade. Har sett en film der en baby blir puttet oppi en sånn, og han krøllet seg sammen som om han var i en livmor med en gang. Det er ikke rart et er trygt og godt når det er der de har vært hele sitt liv. Minien min har vært veldig aktiv de siste dagene. Han er sikkert alltid sånn, men når jeg sitter så mye i ro over bøkene, så merker jeg det ekstra godt tror jeg. Det er så koselig. Igår merket jeg at han traff ribbbeinet for første gang. Jeg ligger helt på toppen av det grønne på skjemaet, derfor er han nok stor:) Jeg leser ikke enda. Er hjemme med Lisa. Hun skal være med trillejenta seinere og etterpå har jeg sagt til Geir at han må ta henne med seg til svigers eller noe. Det er umulig å lese hvis hun er hjemme:) Men, jeg lesete myyyyyyyyye igår da! Satt over bøkene fra klokken9 til klokken6, og jeg er veldig stolt over meg selv. Føler at jeg begynner å få kontroll nå, og det er deilig. Jeg satser på en C. Egentlig litt trist at det har blitt sånn, men karakterene høyere enn C har jeg bare skjøvet ut av karakterskalaen min:) Etter jeg fikk Lisa har nivået sunket, men sånn er det bare. Gleder meg i alle fall veldig til å bli ferdig i morgen! På torsdag reiser vi til Lyngdal på hytta og skal være helt til tirsdag. Det skal bli fantastisk. Da kan jeg lese hva jeg vil og gjøre hva jeg vil. Jeg skal leke sammen med Lisa og bare kose med mannen min:) Skal bli så godt å slippe å alltid tenke at jeg egentlig burde lese! Du må ha en fin dag kjære deg. Vi snakkes:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå