Gå til innhold

Coca Cola ...


Doubichou

Anbefalte innlegg

Mens andre er avhengig av sigaretten, er jeg fullstendig hekta paa cola! Jeg kan drikke opptil 1.5 liter per dag (nesten alt om kvelden etter jobb)!

Fikk positiv test paa soendag og naa sitter jeg her og ruger paa spoersmaalet... jeg burde vel slutte naa eller i allefall begrense meg? Jeg tok meg i nakken under foerste svangerskap, men graat om kvelden da mannen min serverte meg vann til maten!!!!!

Noen som vet om Cola har noen slags negativ effekt paa den lille spiren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er hentet fra matportalen:

 

Kaffe, te og cola

 

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

 

 

 

 

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

 

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

 

 

 

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

 

 

 

 

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, takk for svaret! Jeg drikker ikke kaffe, saa da kan jeg sette oevre grensa paa 1 liter Cola per dag.

Litt lettet, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke bare kofeinen som ikke er helt bra da.. gravide skal jo ikke ha så mye sukker.. og en halv liter cola eller annen sukker brus dekker hele det gravide bør ha i seg av sukker i løpet av et døgn.. og det er jo sukker i annen mat man spiser også.. leste det i et kosthold for gravide hefte jeg fikk av legen på kontroll..

 

men skal ikke si at du ikke skal drikke cola. jeg gjør det selv jeg.. men ikke hvær dag da.. og heller ikke så mye som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, jeg vet det er myyye sukker i Cola.

*Snufs* da gaar jeg fra 1.5 liter til 1 liter til 0.5 liter per dag!

Hmmm ... da sier jeg 2 bokser om dagen, det er bare litt over 0.5 liter. Det skulle jeg klare. Men, saa var det sukkerinnholdet i annen mat...

men alt til sin tid. Dersom jeg klarer bare 2 bokser om dagen, saa vil jeg vaere fornoeyd, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg konsumerer en del cola til vanlig, men mitt tegn på at jeg er gravid er at jeg ikke klarer å nærme meg "sølet".... en kjempefordel for meg siden jeg ikke akkurat er sylfide;)

 

Krysser fingeren for at du klarer deg jeg, det går sikkert fint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja sant, man skal jo ikke stoppe cold turckey heller, det er jo ikke bra;)

 

selv har jeg muligens inntatt sukker for noen uker fremover bare i dag.. sukkerspinn, brus, lakris, is og kake.. men det er jo 17 mai bare en gan i året, og man kan jo ikke bli helt hysterisk heller!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet, og 17. mai er kjipt, for ingen her bryr seg om at det er nasjonaldag i Norge! Satt paa jobben i dag og bante og svor fordi internett er saa himla tregt paa jobben og jeg ville bare ha et lite video glims av feiringen, men neida!

Utskeielser og det aa unne seg noe godt en gang i blant gjoer nok ingenting, men det er systematisk inntak av masse sukker som bekymrer meg litt. Men som sagt, jeg skal preove aa redusere 2/3, det er allerede bra, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje skønt at du ikke var i norge i og med at du ikke har æøå i innleggene dine..

men 2/3 deler er bra da.. ganske mye faktisk.. så du har nok all grunn til og være stolt av deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa at saa sant man ikke overdriver inntak: 6 kopper/glass hver dag, saa gaar det normalt greit.. heldigvis er ikke det noe stort prob for meg siden jeg lever fint paa en liten kaffe om morran foer uni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...