Gå til innhold

syns han veier så lite...21mnd 12,6kg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillegutt her, 22 mnd, veier 11,6 kilo og er ca 85-86 cm, bruker 86 -92 i klær. Han er en liten småspist krabat, men følger sin egen kurve. Vi var i syden før påske og da vi kom hjem derfra var han nede i 9,7 kilo men har nå lagt på seg det han tapte igjen. Han var syk i 7 dager og spiste nesten ikke på 14 dager, sykdom og varme gjorde han litt ut av lage så han levde på eplejuice, vann og salte skruer.

Ser det er endel diskusjoner om barna våre og vekt/høyde. Synes det er litt "skummelt" at det er så mye fokus på dette da hvert barn er forskjellig og man kan ikke sammenligne vekten på et barn med et annet. Gener, benbygning, fødselsvekt, matinntak, aktivitetsnivå i løpet av dagen, alt dette spiller inn på vekten. Så lenge barnet ser sunt og friskt ut, bør man ikke bekymre seg for vekten. Barn vokser i perioder, noen måneder står det helt stille også plutselig en dag kjenner man at "oi nå har du jommen meg blitt tung" :o) Jeg sjekker aldri "kurver" for vekt og høyde, men så lenge tulla mi ser frisk ut og har et normalt aktivitetsnivå i løpet av dagen så er nok alt bra. Begynner barnet å bli utilpass, slapp og blek så bør man reagere. Husk at barn er som oss, noen dager har vi voldsom apetitt på mat, mens andre dager kan vi være matleie og ingen ting frister. Det er ikke dermed sagt at noe er galt.

Ha en fin dag!

Høres ut som han er prikk lik min lille gutt da! Han er 20 mnd og veier vel ca 12,5-13 kg et sted. Han er heller ikke så høy, var 82,5 cm på 18 mnds kontrollen. Han spiser ikke så veldig mye, det hender, men som oftest spiser han lite synes jeg. Han er heller ikke tynn, men veldig bredskuldret og... ja, "muskuløs" som du skriver. Litt kompakt i kroppen.

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...