Gå til innhold

Oktober: Barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Har noen av dere andre fått barnehageplass?

Jeg fikk avslag selv om jeg er alenemor...

Er det fordi barna er for små ved barnehagestart eller er det bare veldig håpløst å få plass til de søte små?

Kjenner det irriterer meg at de reduserer kontqktstøtten selv om de ikke er i nærheten av å oppnå full barnehagedekning! Hva med å gi de som har søkt men fått avslag full støtte, de som ikke ønsker plass redusert?? Jaja... Nå er ikke jeg politiker da...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5071678-oktober-barnehageplass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått bhg-plass til Alva. Fikk plass fra 3.august, men hun begynner ikke før 1.november.

Det er ikke lett for 1-åringer å få plass nå, det er førstemann til mølla, du må søke tidlig. Derfor er det flest 2-åringer som får plass. Vi fikk bare pga av søskenprioritering.

Å være alenemor er vel ikke en prioritering i seg selv lengre, du må vel ut i jobb eller utdanning for å være det. Du kan jo klage dersom dette gjelder deg?

Nei, ikkje barnehage på oss heller. Det blir permisjon utan løn for meg neste år, orkar ikkje tanken på å senda han til dagmamma fordi eg ikkje kjenner så mange der me bur. Skal ta ekstravakter når sambo har fri. Det er verst for guten at han ikkje får komma i barnehage og leika og treffa andre barn. Det blir åpen barnahage for oss.

Annonse

Vi har fått barnehageplass fra beg av august. Så vi har vært heldige. Vi bor i Oslo og her er det vanskelig å få plass.

Trodde alenemødre hadde prioritering?

Ser mange her skal være hjemme ett år til, men jeg gleder meg faktisk til å begynne i jobb igjen! Men gruer meg selvsagt til å få mindre tid til jenta vår. Pappa jobber turnus og hun vil derfor ha anledning til å være litt hjemme i ukedagene med han. Det tror jeg blir bra for henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...