Gå til innhold

Nå skal jeg mase litt :o) Fast føde...... amming.. ...økedag?

Anbefalte innlegg

Lillemann er 4 mnd i morgen, og i dag og i går var/har han vært sååååå urolig. Sover dårlig og grinete. Henger i puppen dagen lang.

Er det økedager på gang, eller bør jeg starte med litt grøt?

Vet at baby som får mm helst ikke skal få grøt før 6 mnd, men er det liksom en regel for alle? Eller har noen behov for grøt før 6 mnd?

Er det dumt å starte med grøt når han kun er 4 mnd?

Skulle ikke tro jeg hadde 3 barn fra før.. Men det er 6 år siden sist, og dette endrer de jo hele tiden.... Ikke rart en stakkars mor blir helt forvirret her :o)

Fortsetter under...

Jeg hadde en uke med tull da jenta var 3,5mnd. Min mor mente at nå var det nok på tide med grøt. Ikke snakk om svarte jeg og slet meg gjennom det. Tulla er nå 5 mnd og får fremdeles kun pupp, legger godt på seg og er blid og fornøyd.

Prøv en uke og hvis det da ikke gir seg, kan du prøve med grøt eller mme.

Ja, da satser vi på at det bare er økeperiode, så får han heller få pupp hver time, for det er så ofte han vil ha... Han har sovet greit på natta to netter nå da, for en uke siden ville han ha nattmåltid også..

mme får jeg ikke i han, han vil ikke ta flaske med mm en gang...

Sta liten fyr gitt :o)

tror det er øke dager jeg. Hvis babyen går fint opp i vekt trenger du ikke gi grøt før 6 mnd. men husk at det finnes ingen regel uten unntak. Og det er ikke sbestandig det hjelper å begynne med grøt for å roe barna. Prøv deg frem med økedager - økeuke ( det pleier vi å ha...) så tror jeg det går seg til igjen , hvis ikke bør du prata litt med helsesøster å finne en passende løsning sammen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...