Gå til innhold

Hvis jeg hadde eggløsning i ettermiddag, er det da for sent ha sex i kveld?

Anbefalte innlegg

Lurer sånn på dette!!!

Tror nemlig ganske sikkert at eggløsningen var i ettermiddag. Og lurer på når man bør ha sex da? Passet liksom ikke midt i 17.mai-toget!

Et spørsmål til:

Første gangen jeg fikk to streker på EL-testen så var den ene littegrann svakere enn den andre. betyr det at EL er på vei eller er over?

Takker for svar!!!

Fortsetter under...

hei, mener jeg har lest at det er 6 dager pr måned du kan bli gravid.. det er 5 dager før EL og 1 dag etter... det hjelper å la de små svømmerne ligge på vent eller sette inn nådestøtet sisste døgnet he-he :) Lykke til, det er ikke for sent ennå!!!

Egget kan leve i opptil seks timer(mener jeg ganske sikkert har hørt det), så fort deg i senga!!!!!!!!!! ;) Sæden kan leve i opptil seks dager. Derfor, ha sex FØR el!! Annenhver dag fra dag ti eller noe.

Annonse

Egget lever i 24 timer (Ikke 6 timer) og sædcellene kan leve i opptil 5 døgn, men tror det er mer vanlig med ca 3 døgn. Har du sex annenhver dag, skal det være "nok" men hvis du har hatt EL i ettermiddag, er det IKKE for sent å ha sex i kveld.

Når streken på EL-testen er svakere enn kontroll-streken, er EL på vei, når den er like sterk eller sterkere, kommer el om 12-48 timer.

(Du fikk mye forskjellige svar her, så jeg, men mitt svar stemmer i alle fall ut fra alt jeg har lest på andre sider om EL og feritilitet, så er 110% sikker på at dette er korrekt. Det med at egget bare lever i 6 timer er i alle fall tull.)

Hei dere.

Tusen takk for mange svar dere.

Jeg hadde sex i går kveld og tenker å ha det i dag og kanskje i morgen.

DA burde jeg være sikker:)

Er så spennende dette. . .samtidig litt forvirrende å vite at når vi koser i senga kan det være at vi lager baby..hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...