Gå til innhold

Gyekologisk undersøkelse

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare lurer på om dere alle sammen har tatt gyn undersøkelse i begynnelsen av svangerskapet. Legen min nevnte noe om at vi måtte ta celleprøve siden det er en stund siden sist. Men hun fikk ikke tatt det i begynnelsen, og var der på tirsdag ( er nå 21 + på vei) også tror jeg hun glemte det ( jeg og pga masse annet). Tenker likevel at legen min er litt sløv? Hvor viktig er dette? Har også lest at noen undersøker brystene? Aldri gjort på meg, er det viktig? Gi meg gjerne råd om jeg burde ringe legen min og bestille ny time straks, ellers er det jo 5 uker til neste gang... Har og hørt man kan blø litt ekstra ved celleprøve fra livmorhalsen når man er gravid. Har dere opplevd dette?

Oj, det ble mange spørsmål!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069947-gyekologisk-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man anbefaler ikke å ta celleprøve i 2.og 3. trimester. Så om det ikke ble gjort 1.kontrollen så tror jeg du bør vente til etterkontroll.

Var i samme situasjon, og hadde ikke tatt på lenge. Spurte da spesifikt på 1. kontrollen.

*mamma_i_november*

Annonse

jeg har ikke tatt celleprøve i mine to forrige svangerskap,tok celleprøve etter mitt første svangerskap i uke 12 som endte i spontanabort.begynte å blø like etter legebesøket og mista dagen etter.Gynekologen sier at det ikke hadde noe med celleprøven å gjøre ,men jeg har vært redd for å ta det alikevel,så jeg har unngått det også i dette svangerskapet.et friskt foster skal tåle disse prøvene sa han.

jeg tok GU på andre legekontroll, i uke9. det gikk helt fint, blødde ikke noe etterpå (men blødde littnoen dager før, faktisk). Legen kjente på brystene mine på første kontroll, uke 5. vet om flere om også har fått sjekket dem. synes det er like greit, jeg, for sikkerhets skyld. vet ike hvordan det er med GU i 2. og 3. trimester, men jeg skal innrømme at ejg hadde vegret meg mot å få dyttet noe inn der nå, kjenner babyen så godt og føler at det området er babyen sitt akkurat nå.. hvertfall ikke undersøkelsesinstrumenter.. men hva med ¨å ringe lege eller jordmor å spørre? lurt å sjekke det opp nå, så slipper du å lure i 5 uker til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...