fru løve Skrevet 17. mai 2006 #1 Del Skrevet 17. mai 2006 Lillegutt er blitt 10 mnd og er nattavvendt. Han får ikke melk om natten, men drikker en del vann. Han legger seg kl 20 og våkner rundt kl 24-01 og får litt vann og kos og sovner igjen. I det siste sovner han ikke igjen i 4-5tiden når han våkner. Blir helt hysterisk og ender med at jeg tar han inn i sengen vår. Da sovner han vanligvis, men de siste fem nettene har han turnet i sengen vår i 1 time, og natt til igår i nesten 2 timer før han sovner på tvers i sengen. Har ikke så lyst å ta skrikekur på han, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen råd eller har det på samme måte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069810-han-v%C3%A5kner-om-natten-og-er-v%C3%A5ken-i-1-2-timer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvilling73, 05/07 Skrevet 17. mai 2006 #2 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg ville hvertfall kuttet kosen kl 24-01! Jeg har snudd min datter til fast leggetid. Hun var da 4 mnd og 1 uke. Dette har gått bra i 2 uker nå. Legger henne kl 19-1930. Da har hun nettopp fått mat. Til å beg med fikk hun mat igjen 0430 og jeg sprang en del med tutten (3-8 ganger etter midnatt) så fikk hun mat igjen når hun våkna kl 0730. På dagtid åt hun hver 3.time. Nå er hun blitt flinkere og flinkere, 0530,0600, og i dag 0630. Har gått gradvis. Og trenger ikke tutting. Herligt. Sover videre til 0830 og mat en og en halv time senere. Jeg sitter, som nå, på dataen mens hun skal sovne, er innom henne (naborommet) hvert 5.min hvis hun er urolig. Nå er det en halvtime siden hun sovnet så trenger egentlig ikke sitte her. Når jeg er inne hyyyyssssssssssssjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, putter i tutten og går ut igjen. Ingen kos og ingen snakk. Hun skal jo sove, og ikke få belønning for å våkne... du må nok ta opp kampen du også, jo før jo heller! Han får ikke mindre vilje ettersom dagene går hehe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069810-han-v%C3%A5kner-om-natten-og-er-v%C3%A5ken-i-1-2-timer/#findComment-5070480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
femte mann Skrevet 17. mai 2006 #3 Del Skrevet 17. mai 2006 Enig med forrige. Ikke noe kos om natten. Si ifra at nå er det natt og nå skal vi sove. Trenger han egentlig vann hver natt? Tror det veldig fort kan bli en uvane. Og det har nok kanskje allerede blitt det hos dere i og med at det samme skjer hele tiden. Jeg tror jeg ville ha prøvd å vente med å gå inn når jeg hører at han er våken for å se om han kan finne roen og legge seg til igjen selv. Overraskende ofte kan de gjøre det. Dersom han ikke roer seg ville jeg ha gått inn, gitt ham smokken og sagt at nå er det natt, nå skal vi sove og så gått ut igjen. Neste gang jeg gikk inn, ville jeg ikke sagt noe, bare gitt smokken. Det er uansett bare å gjøre seg selv en bjørnetjeneste dersom en tar ungen inn i sin egen seng, men jeg vet så veldig godt at det er av og til eneste måten å "overleve" på når en nesten stuper av tretthet. Men så lenge han ikke vil roe seg der heller, men bare skal ha action der også, så er det nok helt klart best å ta en tørn og venne ham til at om natten sover vi og det gjør vi i vår egen seng. LYkke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069810-han-v%C3%A5kner-om-natten-og-er-v%C3%A5ken-i-1-2-timer/#findComment-5071621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Petrine- Skrevet 17. mai 2006 #4 Del Skrevet 17. mai 2006 Sover han for mye på dagen? Vi har en jente på 10 mnd. Har nettopp kuttet ned til en soveøkt midt på dagen. Hun våket mye før vi kom på å kutte litt på dagsovingen. Her er det ingen soving etter kl 15 på ettermiddagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069810-han-v%C3%A5kner-om-natten-og-er-v%C3%A5ken-i-1-2-timer/#findComment-5071893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå